lördag 9 april 2016

Lego, skogen o grillning!

Härlig dag vi har haft!! Började me lite sovmorgon för mig. När jag vaknade va mannen o barnen ute. Fixa lite me bilen o barnen lekte lite :) Jag började tvätta upp kläderna vi köpte på Thuns igår. Barnen o mannen började leka med smålego, hela vardagsrummet vart fullt! :P Sen drog Patrik iväg me min bror o kikade i lite fiske affärer o fikade. Jag o barnen käkade lunch o gick sedan ut i skogen. Många bilder vart det!! :)

De nya regnkläderna som vi köpte igår åkte på :)


Som vanligt är stockar o rötter krokodiler som vi hoppar över ;)


Här va det en jätte stooor krokodil!!


Ist för o ta bron ville Ida gå balansgång över stocken :)




Lek vid en koja!




Tim samlade massa kottar!!


Sen hittade de sina "ap träd". Dessa brukar de klättra i o leka apor! Haha!






Vi avslutade promenaden me o gå på kullen o plocka tussilago....




Många vart det! :D


O mina nya stövlar ;)

Vi plockade även me oss kottar hem. En hel kotte, en som en ekorre gnagt på o en som en mus gnagt på. För o visa pappan. Visade vem som gnagt på vilken :) Va ute drygt 1.5 timme. Så skönt såå!! Spec när solen tittade fram :) Vi hade tur o slapp regnet! När vi kom hem fortsatte vi med smålego bygge. Mannen kom hem me kött o grönsaker så gjorde potatisklyftor o så tände mannen grillen o grillade på kött o grönsaksspett! Sååå gott!! Efter middagen vart det film mys o gotti för barnen. Jag la mig på soffan o slumrade medan ;) Vaknade av disco!! Jisses! Haha! Ljudet här hemma är det som sagt inget fel på, älskar't! Barnen dansade loss för fullt o jag va ju tvungen o filma! Som jag skrattade!!! Dom är för härliga!!!! <3
Sen va det dax o sova för dom, de va ju lite uppe i varv om man säger så :P
Vi slog på en film. Men nu är det nog snart dax o knoppa... 
Har ev lite planer för i morrn, får se hur det blir ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar