lördag 1 september 2012

Städ o slit dag!!

Hade min sovmorgon idag. Gick upp strax efter nio :)
Sen började vi plocka ihop saker som skulle iväg o kastas. Tv bänk, plåtar, stolar mm mm... Det var lite grejor kvar sen flytten som skulle kastas o sånt som blivit kvar efter renovering!
Började även avfrosta kylen, som det satt en STOR is kocka i! Patrik tog fram hårtorken så det gick snabbt :P så då vart även den ur städad!
Vi åt lunch. La barnen. Sen åkte Patrik iväg me grejorna o hämtade Tims nya bilstol, som han verkade helnöjd me :) så medans han gjorde det städade jag badrummet o hängde tvätt o rensa post..
När Patrik kom hem o barnen vaknat plockade jag ihop pant o glas som skulle kastas o åkte till Gränby. Sjuuuukt mycket me folk!!! Fy!!! Letade i alla fall som en tok efter något till söta Stella som fyller 1 år i morrn!! :D
Hittade nåt jag vart nöjd me. Risken är att hon kanske tycker det är mindre kul :S aja, får se! ;)
Sen bar det av in på Kvantum för o storhandla... Jag gör ju matlista två veckor åt gången. O kör på storhandling två ggr i mån o så blir det lite små handling där i mellan.
I alla fall. Efter att ha trängts med resten av Uppsala kom jag iaf hem där det vankades middag - lax, potatis, romsås o sallad! Mums!!
Nu är barnen lagda o vi ska fortsätta städa. Är lite kvar. Sen tänkte ja slappa framför tv en stund innan läggdax!
Oj, va mycket vi hunnit me idag!!
Känns skönt. För i morrn vankas det som sagt 1 års kalas :) o på fm kommer barnens farmor hit en stund o ja ska iväg en sväng o hämta hem fler stolar till vårat bord! (berättar mer om det i morrn!) så när vi kommer hem från kalaset har vi tänkt att vi bara ska kunna ta det lugnt o allt här hemma ska va klart! Mysa resten av söndagen helt enkelt! ;)

Nej, dax o fortsätta!!

Här kommer en bild på en helnöjd Tim :)

O på Ida när vi äter lunch :) hon är såå duktig på o äta själv!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar