onsdag 26 september 2012

Det går upp o det går ner...

Idag, liksom igår, har Ida varit pigg hela dagen... El ja, någorlunda. Jag ser ju på henne att hon inte är tipp topp. Men magen är bra. Men så kommer kvällen o ja, mindre kul... :( Patrik är fortfarande lite risig, dock inte så illa som igår! Men han är hemma i morrn me, lika bra! Vi fortsätter hålla oss "gömda" en dag till. Ingen vill ju hut, vilket jag förstår. O även om jag o Tim är pigga kan vi ju vara smittbärare... Så idag tog Ida o jag mig en promenix i detta regniga mörka vädret till Willys.. När vi kom hem ville hon fortsätta o va ute. Jag va mindre sugen på det. Jag va blöt!! :( Ida har ju iaf bra kläder!! :P men jag kunde inte motstå när hon tog sin hink med sandleksaker o gick så glad så till dörren... Va bara att ställa in matkassen o gå ut igen... Då hade vi redan varit ute en timme. Men det vart en halvtimme till i sandlådan ;) som jag sagt förr: finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder ;)
O även om man är sjuk, om inte spec då, behöver man få frisk luft! Tycker barn ska va ute en stund VARJE dag!!! :)
Innan middagen vart det en till tur till Willys, då skickade jag Patrik o Tim! De behövde få komma ut de me ;)
Annars har vi tagit det lugnt mesta delen av dagen... Myst, byggt pärlplatta, ritat, lekt osv...

Måste bara tillägga! Igår, när Tim väl somnade efter att ha skrikit?! ngr timmar, sov han som en stock från strax innan nio till kl 7 i morse!! Helt otroligt! :) man han vart väl så trött :/ sen somnade vi om o sov till kl 8 :P skönt att få sova efter en sån kväll!

Nu ska jag snart fixa mig nåt att äta.
Ida fick makaroner o baconköttfärsås! O eftersom mannen inte äter mer än yoghurt/fil just nu fixar jag nåt enkelt till mig själv när barnen somnat ;)

Trevlig ons kväll på er!! (nu är över halva veckan slut!! :D )

By the way!!! Håll tummarna för att vi är friska på fre!! Har skojsigheter inplanerat både fre, lör o sön!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar