måndag 24 september 2012

Sjuk liten tös...

Ida har hållit igång som vanligt idag. Sov efter lunch drygt en timme, o sen mös vi o lekte en stund. Hon åt bra lunch men ville inte ha mellis. När det va dax för Tim att vila em vilan ville hon oxå ha napp o snutte o ligga bredvid Tim i våran säng... Då kände jag att nåt är det.. Tog temp o den visade 39.2!!! Stackarn!! Så från fyra tiden fram till nu, läggning, så har hon gått runt i blöjan bara. O självklart med napp o snutte! Jag o Tim åkte till Gränby o fixade Alvedon till Ida o handlade hem middag till oss. Ida åt välling till middag. Tack o lov att det finns, då vet man att de får i sig det dom behöver o dricka vällingen orkade hon... När vi va o handlade lite la sig Ida o pappsen i våran säng o tittade på Nicke Nyfiken :) o så fick hon en isglass :P när barnen är riktigt dåliga är vi inte hårda me napp o snutte regeln o en isglass kan hon gott o väl få oxå ;)
Köpte även kartong (A-4 storlek) som Ida, sen när hon är pigg, kan klistra fast det höstiga vi plockade ute. Köpte oxå stooora pärlor o en pärlplatta som hon kan få sitta med en vuxen o pilla med :) hon är så duktig finmotorisk att hon behöver lite mer utmaning! ;) hon är duktig grovmotoriskt oxå, men ute o klättrar o har oss gör vi ju varje dag satt ;)

Nej, nu har nog båda sötnosarna somnat! Jag ska ta mig en dusch sen blir det maaaat!!!!! ;)

2 kommentarer:

  1. Kul ide att plocka in lite höst och göra ett pyssel av! Tror nog jag ska härma dig lite där faktiskt ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, man får många tips när man jobbar på förskola ;)

    SvaraRadera