måndag 28 november 2016

1a Advent!

Ja, det hanns inte me nå inlägg igår. Men vi hade en så mysig dag sååå!!! Började me sovmorgon för mig, igen :P Tur jag har en så snäll man ;) Jag kom inte i säng förren halv ett (igen!) i lör så det va skönt. Gick upp vid halv tio o då satt resten av familjen o åt frukost o hade tänt första ljuset!! :O Jag ville ju va me sa jag :( Men joinade dom o hade mys frulle <3 Sen kröp vi alla ner i våran stora säng :P Mös en stund sen gick barnen upp. Jag börja kittla Patrik o då skrek barnen i kör: "kittel dax!!!" O så kom dom i full rulle hoppandes upp i sängen o sen vart det bus o kittel för fullt!! Hahaha! Oj så kul vi hade!!! :D Hahaha! 
Men sen tog vi oss i kragen o fixade oss iordning. O åkte till Ikea! Barnen ville såklart in i lekrummet så jag o Patrik knatade runt själva. Köpte lite grejor, såklart ;) Patrik köpte nån kudde. Jag köpte en julduk o sen vart det lite annat smått o gott. Vi åkte dit för o köpa pepparkakshus. Gillar deras. O det fick vi med oss, o non stop. Hämtade barnen o sen gick vi upp o käkade lunch där. 
For sen vidare till XXL. Gick där en bra stund o jag provade o kollade en del på ryggsäckar då jag vill ha en för ryggens skull (kom sen på att jag fått en från jobbet, förra julen kanske det va? :/ så den passade perfa!) o så kikade vi på lite annat. Va där ganska länge, där finns så mkt kul ju! Sport o fritidsgrejor! Men det vart bara ett varsitt tre pack strumpor till barnen ;) Sista stoppet vart rusta. Jag skulle ha varsin leksak till barnen där som dom ska få i julstrumpan. Ida fick nåt sött rosa djur me vingar av märket Barbie. O Tim fick en Turtles bil me gubbe. Det va inte lätt o köpa det utan att barnen såg. Men med hjälp av mannen gick det! Team work!! ;) SEN kunde vi åka hem. Kände att jag behövde berömma barnen för att de skött sig exemplariskt hela tiden i alla affärer. Nu måste de ju inte det, de är ju faktiskt barn! Men att de lyssnar o inte röjer på el bråkar o så. Va så himla kul! Sen börjar de ju bli så stora nu så de kan gå runt själva o titta o så utan o hänga på oss ;)
När vi kom hem vart det adventsfika....

Hembakade lussebullar o pepparkakor såklart! Barnen drack saft o vi glögg, såklart ;) Va så himla mysigt!!

Sen satte mannen o barnen igång me o göra ett pepparkakshus...

In progress!!


Det vart så himla super fint!!! <3 O det prydde julbyn så fint såå!!!

Sen va det dax för middag!! O sen rullade kvällen på....

Idag då. Tidig morgon. Lämnade barnen redan kl 7.10 så vi gick upp kl 6.45.... Så kommer det bli för dom på måndagar o onsdagar nu ett tag. Jag har ngr revben högt upp som sitter snett o pga dom så sover jag knappt :( O så kom Ida in o hade drömt mardröm vid fyra tiden o somnade inte om förren efter nån timme. O så ringde Patriks larm kl 5.45, så Ida vaknade igen. Men hann somna om o sova tills vi skulle upp. Då va vi sååå trötta! Men det va "bara" o ge sig fan på't o gå upp!
Slutade vid halv två, åkte o tränade. Fick ta det super lugnt då kroppen värker så o va inte alls me på noterna... Hämtade sedan barnen strax efter tre. Ville bara lägga mig när vi kom hem. Men va rädd att jag inte skulle orka upp så gav mig fan på't (igen) o körde på! Vek tvätt, jag o barnen duschade, fixade middag, åt, hängde tvätt o sen satte vi oss o ritade lite innan de skulle sova...
Men då vart det soffan för mig! O här sitter jag ännu, typ ;) Har fixat lite inför i morrn. Men nu tänker jag sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar