söndag 20 november 2016

Jul, jul, stråååålande jul!!! ;)

Jag fick lite mer sömn i soffan i morse. När Ida kom upp strax efter sju vart det full rulle på dom båda. Tim har mått prima ballerina! Fattar inte vad det där i morse va alltså :O För det har inte kommit nå mer, han är hur pigg som helst o äter precis som vanligt! Vi är ju såklart hemma i morrn. Men blir det inget mer får de gå på tis, då har det ändå gått drygt 50 tim när jag lämnar dom. Håller tummarna att vi andra klarar oss. Tror inte det va nå magsjuka, då det birde märkts nå mer på honom. Tror snarare det va nåt av godiset han åt igår kväll :/ Men han har hållit sig hemma hela dagen ändå såklart. Innan lunch åkte jag o Ida upp till Gränby, igen. Behövde byta hennes galonvantar då de jag köpte va för små. Köpte en till julklapp till Tim. Men tänker byta den då den inte va som jag hade tänkt... 
Va även in på MM o köpte julpapper, ljus o Ida köpte ett julkort hon vill skicka <3 När vi kom hem drog mannen iväg för o kolla på en jacka. Jag o barnen åt lunch, jag fortsatte me o tvätta (högen börjar minska!) sen städade vi, fikade lussebullar o pepparkakor :) O sen vart det till o julpynta! Oj vad fort det går med barnens hjälp! Haha! Man får liksom försöka bromsa dom lite ;) Hann få fram mer än jag hade tänkt. Men i morrn ska vi fixa tomtelandet som ska stå på skänken. DET kommer verkligen bli nostalgi! <3 
Manne kom hem me en jätte snygg jacka (jag som pröjsade åt honom, hans födelsedagspresent) O han hjälpte till me ett par gardiner medan jag fixade middag. Som blev tacos ;) Så tacksam rätt då barnen äter så himla bra o det finns ju lite o välja på :) 
Medan jag röjde undan efter middagen byggde mannen me smålego tillsammans me barnen <3 Jag tog mig en dusch, fixade barnen för natten o läste en saga för dom. De hade lite svårt o komma till ro men tror att pynta o se de inslagna paketen gjorde att de vart lite spända o längtar sååå till julen (jag me! :D Haha!) Jag kollade i lite reklam. Beställde hem en julklapp till Tim men ska även beställa hem en sak till. Sen är barnen helt klara! Otroligt!! 

Julstjärnan fattas i fönstret, den ska upp i morrn. Älskar skenet av adventsstakar o julstjärnor. Så varmt o mysigt sken!!

Jag o mannen tänkte ljus o mös till ett avsnitt av en av serierna vi följer....
 

Jag ska snart hoppa i säng. I morrn blir alltså jag o barnen hemma. Tänkte göra ordning tomtelandet o sen ska de få bada o duscha! Annars tänker jag bara leka o mysa me dom!! <3 Ta till vara på den extra hemma dagen vi får.

Jag kommer fr.o.m. i morrn o börja jobba som vanligt. Skulle egentligen inte gjort det förren 1 dec men f-kassan vägrar betala ut nå pengar till mig (orkar inte gå in på detaljer, men som jag brukar säga: "man måste va frisk för o orka ha me dom o göra". ) Hoppas kroppen klarar det bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar