lördag 19 november 2016

Årets första lusse bak!

God kväll på er i stugorna!
I morse tog jag en lång skön sovmorgon till kl 10. Sen efter frukost o lite mys me Tim (Ida lekte me dockskåpet) så fixade vi oss iordning o åkte upp till Gränby. Som typ resten av Uppsala :/ Såååå mkt folk!!! Vi började me o kolla efter en jacka till mannen. Men vi va så omotiverade o gav upp. Medan vi va inne på Intersport o kikade va barnen inne på BR o kikade runt. De känns så stora när de går o kollar i affärer alldeles själva! Hihi! När vi kom in dit hade Ida ritat en teckning o de höll båda på me o bygga lego :) Jag köpte jätte fina Disney inslagningspapper (jul) där o sen gick vi till kvantum kiosken o barnen köpte korv till lunch. Medan de åt så gick jag till Akademibokhandeln o köpte en sån där gummi grej man har på pennan när barn lär sig skriva (till Ida :) ) o sen till Kicks där jag köpte mascara, o till Stadium o köpte gula fina galonvantar till Ida :) (det är hål i hennes...) o sist in på H&M där jag köpte ett par svarta tights till mig! Mötte sedan upp resten av la familia på kvantum där vi gick in o handlade. På vägen till bilen gick mannen o barnen in på Claes Ohlsson o köpte fler lys lampor o ha på barnens jackor. 
När vi kom hem därifrån va vi helt slut! Haha! Alltså det va verkligen såååå mkt folk!! Men barnbidraget har ju kommit o nu lär det väl va så här fram till jul :P 
Patrik la sig på soffan o vilade, barnen lekte o jag slängde in en maskin me tvätt, vek en massa tvätt, plockade en massa här hemma, tog hand om disken o gjorde en coleslaw. Sen vaknade mannen o fortsatte me resten av middagen o jag la mig o vilade. Teamwork ;) Sen käkade vi en två rätters. Såååå gott!!!!
Efter middagen hade barnen tv mys me en film o lördagsgodis :)

Vi tolkade oss lite ;)

Sen började jag baka lussebullar, barnen fick stoppa in russin i dom, resten gjorde jag ;) Nu ska de in i ugnen! Sen ska jag o mannen börja slå in julklappar!! Weeeiiii!!! :D Vi är nästan helt klara till barnen. Bara nån kvar till Tim. Så vi behöver börja slå in dom för de går snart inte o gömma alla! Haha! 
De ska bla få varsin snowracer, o de tar plats!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar