fredag 18 november 2016

Men nu så!

Ska försöka få till ett inlägg nu då. Har inte bloggat sen i mån. Oopps!! Har inte riktigt motivationen längre. Känns som om jag nöter på me samma saker hela tiden. O samtidigt har jag massor att skriva! 
I tis (o ons) hade vi qualis granskning på mitt jobb. Vilket innebär att några personer granskar allt på förskolan noooga!! O sen ska det utvärderas. Ngr i personalen blev oxå intervjuade om massa frågor som rörde verksamheten. Jag va en utav dom :/ Men det fick bra, hoppas jag ;) När jag o barnen kom hem va det bara till o börja me middagen, äta o sen iväg på gympa me Tim. O min o Martinas värdefulla prat timme ;) Som går alldeles för fort :P När vi kom hem vart det kvälls macka för kidsen :)
Sen va det ons, lämnade barnen vid halv nio o åkte sedan till Enkloing för magnetröntgen. Va sjukt jobbigt. Låg i den där maskinen i typ 55 min. Fick även en kanyl där de sprutade in kontrast. Va helt slut efteråt o höll på o svimma. Vart till o sitta en stund innan jag kunde går till bilen o åka hem. Patrik ringde o sa att mäklaren ville ha en privat visning av lägenheten. Så mina planer gick i total krasch! Vart först så jäkla irriterad, stressad o ledsen. Planen va o åka hem o vila en timme o sen hämta barnen. Nu åkte jag direkt o hämtade barnen. Kl va bara 12.15 när jag kom så barnen vart väldigt förvånade! O ville inte hem utan lyssnade sagan först. Så de fick göra det sen åkte vi hem. O jag städade o städade, o städade... Vid halv fyra åkte vi upp på Gränby. Åt tidig middag Ibsen gick vi in på kvantum o handlade. Sen kunde vi äntligen åka hem. Duschade barnen o sen fick de kvälls macka då vi åt så tidig middag, igen. 

Det är gigantiska sjukhusrockar de har där! Haha!


Precis innan jag ska gå in, syns att jag tycker det är riktigt jobbigt!!

Ja, onsdagen vart allt annat än vila för mig... Sen kom torsdagen. Lämnade barnen, till jobbet där vi skulle me 18 barn in till Uppsala. Så det va till o knata iväg alla till bussen. Vi gick till spegeln för o se bioteater, Snick & Snack. Efter det åt vi lunch, vi hade me matsäck, o sen till bussen igen o åkte hem. När vi kom till Smulan va jag helt slut!!! Tur att det bara va en timme kvar o jobba. Hade inte orkat längre. Hämtade barnen o ÄNTLIGEN kunde jag få vila o ta det lugnt när vi kom hem. Jag hade så sjukt ont i ryggen :(( Hade glömt mitt Back On track bälte. Så min ryggsjukdom gjorde sig verkligen påmind! Jag får grymt ont i ryggslutet, frusen o det värker i heeeela kroppen, som om man har influensa. Så tig mig en riktigt varm dusch o klädde på mig en massa myskläder i hopp om att det skulle bli bättre. O lite bättre vart det faktiskt... Sen käkade vi jätte god middag. O hade en lugn kväll.

Idag va det upp tidigt fast jag är sjukskriven. Har ju min rehab träning. Så strax efter kl 8 va jag på gymmet....

Mörkt ute o det regnade. Bläää!

Fick sedan behandling, två revben som hade låst sig lite lätt. Åkte sedan till Ica o hämtade ut ett paket från Lekmer me de fina uggleklådorna, lucia linne o tomtekläder :) Handlade ett par saker o sen hem. Började me lunchen o strax dök Sara upp. Vi pratade, åt jätte god kantarellpaj o sallad. Pratade lite (mycket, haha) mer o fikade, o pratade. Körde oxå två maskiner me tvätt då det är en hel vecka sedan jag tvättade sist :O Hämtade barnen vid halv två, hem o röjde upp en del, hängde tvätt, tog hand om disk, tittade på en Ida konsert <3 hihi! Åt mellis, bytte sängkläder o fixade oss iordning. Strax efter fyra kom Wilmer o hans mamma o lillebror o hämtade upp oss. O så åkte vi till ishallen. Började me invigning av regnbågstunneln (som barnen inom gamla Uppsala enheters förskolor har designat) o sen vidare till Gränby park där de hade den årliga ljusfesten...

Jätte fint me alla lyktor barnen har gjort :) O vi slapp regnet ;) 

Barnen lekte o sprang runt o va inte alls intresserad av o va me mig ;) 
Vi kom hem strax efter kl 18 o då hade mannen middagen klar <3 Vi åt, vart lite sent, så efteråt va det bara för barnen o borsta tänder, byta om till pyjamas o ha 10 min soff mys. Sen vart det kvälls sagan, de va så himla trötta! <3
Patrik drog ut till bastun för o möta upp några polare där, får se när han dyker upp här ;) Jag tog mig en skön dusch o har myst ner mig i soffan me tända ljus! 

I helgen har vi inga måsten o egentligen i get planerat. Jag skulle dock vilja baka lussebullar o börja lite smått me julpyntet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar