lördag 12 november 2016

Ja, det hinns liksom inte me o bloggas så mkt som jag skulle vilja. När jag väl får tid runt sådär 22-23 tiden är jag alldeles dör trött!! 
I ons va jag till vc efter jobbet o lämnade tillbaka blodtrycksmätaren. Hämtade barnen innan så de fick följa me. Passade på o låta en sköterska kolla Tim. Hon ville att vi skulle träffa en läkare. Så det vart till o åka hem ett par timmar. Barnen lekte ute i snön, vi åt mellis o sen tillbaka till vc. Läkaren undersökte Tim o kom fram till att det lilla såret under näsan va svinkoppor :/ misstänkte det sj men då det bara va en va jag osäker. Han har troligtvis fått det av nå annat virus han haft i kroppen (streptokocker) de tog blodprov o tussade han i halsen. Inget visade på nåt, vilket iof va skönt. Men då han haft koppan så länge o den inte såg så trevlig ut så fick vi en salva till den. O så skulle vi ha en kompress på hela tiden. Som vi bytte när vi smorde. O sen skulle vi komma in på ett kiss prov på torsdagen. När vi kom hem därifrån va kl mkt. Jag o barnen åt risgrynsgröt till middag (deras önskemål) Mannen kom hem vid kvart över fem o hade då varit o hämtat 6 köksstolar vi köpt på fb. Det vart jätte snyggt till vårt köksbord...

O de är såååå sköna!!!

Han åkte o lämnade en bil han hade lånat från jobbet o cyklade sedan hem. Han va inte hemma förren närmare halv sju. Då åkte jag upp på Gränby. Köpte farsdag present till Patrik o till min pappa :) O handlade sedan på kvantum. Va inte hemma förren typ halv nio... Duschade o mös sedan me mannen framför tvn en stund.
Torsdagen sen då... Ida va på förskolan. Jag o Tim tog hand om ngr maskiner me tvätt o vilade sedan. Åt en sen lunch innan vi hämtade Ida. Mannen fyllde ju år så vi åt en extra mumsig middag tillsammans innan Ida o jag åkte på ridning. Sista gången...

Mörkt o kallt. Men sååå mysigt o pulsa o trava i all snö :D

Efter ridningen tog vi en varm dusch när vi kom hem o Ida åt en smörgås o drack varm choklad...



<3

Tim sov redan ;)
Sen fredag. Barnen va hemma då Tim skulle va hemma. Hade tänkt gått till stora pulka backen o sen bakat. Men jag vaknade me halsont o huvudvärk :( Så efter frukosten gick barnen ut o lekte en timme. Jag tog en alvedon o tog mig iväge dom till en liten backe nästan vid huset vi ska flytta till. De åkte några gånger o hade så skoj så.  

:D

När vi kom in hade jag ännu ondare i huvudet :( Tvättade lite o plockade här hemma. Vi åt lunch o sen la jag mig på soffan o låg där ngr timmar medan barnen lekte runt mig :)
En enkel middag fick det bli. Mannen kom hem o åt o åkte sedan för o mäta ngr kompisar... Jag o barnen mös till tvn innan de la sig. Jag duschade o fixade lite innan jag kraschade i soffan...
Mannen kom hem vid typ halv ett o då hade jag precis somnat :P

Så han fick sovmorgon idag ( jag tar i morrn ist ;) ) jag o barnen gick upp o bakade tekakor till frukost...

De hjälpte mig o nagga brödet...




Så gott me nygräddat bröd!

Hade en mysig familje frukost! Sen klippte Patrik Tim o jag klippte Patrik! Nu ska vi äta en lättare lunch innan vi åker till Sthlm o ser på Monster Jam :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar