måndag 21 november 2016

O så va det mannens tur...

Sjukstugan verkar bara fortsätta... Mannen kom hem en timme tidigare o kände sig inte alls pigg... Nu ligger han i över 39 graders feber :((
Tim har varit fortsatt pigg o som vanligt, o även vi andra. Förutom att mannen har feber dårå. Men ingen magsjuka el så.... Jag o barnen har haft en mysig dag. Började me en lugn morgon o frulle. Sen lite pyssel. Ida ville ha en egen almanacka så vi knåpade ihop en jätte fin tillsammans! :) Hon gjorde 2 månader o jag 10 ;) Men hon fyllde i alla födelsedagar...

Så nu hänger den i barnens rum :)

Vi åt lunch. En riktig gourme lunch....

Potatisgratäng, fläskkotlett, beasås o sallad (från i lör ;) )

Efter det gick vi till MM. Barnen ville ha me deras bebisar, såklart!

Att Tims överlevde är dock ett mirakel! Haha! Han körde nämligen sin som en monster truck :O haha!

Vi köpte bomull o gick sedan hem. Träffade på Martina o barnen på väg till affären. O som vi pratade! Vi kan aldrig sluta när vi ses. Haha!
När vi kom hem fixade vi julbyn....

Vilka minnen den väcker! Många av tomtarna kommer från min mormor o morfar... Det kom en o annan tår när jag tänkte på dom när vi fixade iordning byn... O när jag bodde hemma gjorde alltid min mamma en julby (men me en kyrka) o på just denna skänk oxå! <3 Jag älskade den o har alltid velat ha en. O nu fick vi äntligen den. O barnen får oxå denna tradition <3


Huset me massa tillbehör fick jag av mina föräldrar för många år sedan. Älskar den!!!

Vi lyssnade på jul musik (såklart) o hade det så mysigt när vi fixade detta <3
Sen vart det dusch för barnen. De ville bada så de gjorde det i drygt en timme! :) Till middag vart det pannkakor! Mannens o barnens önskemål ;)

I kväll när vi la barnen så la vi Tim först. De har så svårt o somna när de lägger sig samtidigt så vi testar detta. Vanligtvis tar det Tim bara ett par min innan han somnar när han läggs sj. Nu tog det väl 10-15 min. Men la han strax innan sju o Ida kvart över. Hon somnade på 20-30 min. Så det hjälpte! :) Annars brukar dom båda va vakna till åtta, el strax därefter. Sen kommer de ju få egna rum så detta är bra träning! Men det gick ju bra för dom båda så :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar