torsdag 8 augusti 2013

Wihoo!!

Mannen har redan kommit hem. Härligt! Så det blir en film mys kväll :) Barnen är på insomnande o jag ska strax hoppa in i duschen....

Kom ju som sagt va hem vid två tiden. Jag har varit så sjukt trött idag. Känts som om jag skulle kunnat somna stående hela dagen... Barnen va lite bökiga i natt, o även fast mannen ska ta dom när ja jobbar så vaknade han inte, suck!! O det är omständigare o väcka honom än o ta det själv... Men när kl ringde 5.20 kändes det som mitt i natten.. Så när jag kom hem hade jag två val: Antingen bara lägga mig i soffan/ på golvet o göra ingenting el köra järnet tills barnen lagt sig. Vart det sist nämnda. O som sagt, efter mellis ritade vi, målade o även med fingerfärg. Jisses så kladdigt!! Hela bordet, stolarna O barnen. Bara in i duschen me dom! ;) Röjde undan, käkade o så har jag hållit på me tvätt mm tills det va dax o läsa saga för barnen. Hann också pyssla lite medans barnen målade o även nu när de lagt sig. Har länge tänkt o göra bokstäver, skriva deras namn o laminera o sätta på deras byrå (så de ser vems låda som är vems) O även kanske till o sätta på dörren till deras rum :) Har måttat o skurit ut på tjockt kartong papper så jag har bokstäverna deras som mallar. Då kan jag spara o använda dom flera gånger o så slipper ja sitta o mäta varje gång. Vart riktigt nöjd faktiskt! :)

Har haft en helt underbar em o kväll me barnen iaf. Trots min trötthet. Håller me Patrik, de är som små änglar <3 (för det mesta ;) haha) De lekte järnet på kvällen här o skrattade som galningar!! Haha! Hade svårt att själv hålla mig för skratt!

Nej, nu ska ja hoppa in i duschen så vi kan se om vi hittar nån film o kolla på. El så blir det våran serie, får se ;)

Bilder till detta inlägg kommer i nästa inlägg ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar