torsdag 15 augusti 2013

I survived!

Med nöd o näpe denna dag. Det va en tuff morgon med en Tim som inte alls mådde bra. Ingen av barnen va intresserade av o äta frukost, endast välling gick i...
Ida va, trots att farmor va här, pigg på o åka till förskolan. Gick o satte på sig sandaler o sin ryggsäck o knatade så stolt så till bilen :) Väl där va hon inte lika glad. Fick leta upp en fröken som fick ta henne o sen stor grät hon när jag gick :( Mina tårar forsade också när jag satte mig i bilen... Inte konstigt när man är så grymt trött, då blir jag extra känslig. Laddade så gott jag kunde på nästintill tom mage (Tim va inte så pigg o det va lite körigt när jag skulle äta, så hann inte riktigt) Kom till jobbet o möttes av mina snälla o förstående arbets kompisar. Som stöttade mig o när ja träffade på chefen så kom nästan tårarna... Men an sa några snälla ord o förstod mig verkligen att jag ville va hemma i morrn. Ska jag jobba vill jag känna att jag kan vara där o fokusera på det. Men när Tim är så här dålig o både han o jag sover så dåligt på nätterna så går det inte. O nu börjar jag bara känna mig allt sämre o sämre... Känner av astman hela tiden o små hostig o ont i halsen :( får se vad detta bär...

När jag kom hem möttes jag av en väääldigt febrig Tim (39.8) :( o som tur va hade mannen gjort klart middagen (torsk i ugn o hemma gjord potatis mos, grymt gott!!) Vi låg alla i våran säng o mös o kollade på shrek medan vi väntade på att middagen skulle bli klar. Tim somnade mot mig, så himla mysigt <3 Sov sedan en timme medan vi åt o vaknade innan vi hunnit ätit klart. Så han åt lite han med :) La dom strax innan kl sju o de somnade båda väldigt snabbt! Ida hade haft en jätte bra dag på förskolan!

Efter lite hit o dit o prat me barnens fröknar tyckte de att de gick jätte bra o tyckte också att de va bra för Ida o komma i morrn. Sa att eftersom jag skulle jobba o farmor komma o ta Tim så kanske det kunde va bra. O när jag bestämde mig för o va hemma tänkte jag att hon kunde få va hemma om Tim nu va piggare. Men nu är han ju fortfarande väldigt dålig. Men känns inte som om jag vill att hon ska dit ändå. Tycker dessa tre dagar räcker... O nu ville hon va hemma :) Men vi har pratat me mormor hennes o troligtvis ska Ida dit efter frukosten o leka me Isadora som också är där. Så det blir nog bra! O jag tänker definitivt sova när Tim sover i morrn!!

Nej, fixa lite saker o sen får det bli till att sova... Ser ut att bli ännu en natt på madrass bredvid Tim... Stackars min kropp... Men vill va nära när han får sina skakningar o när han vaknar till o ropar i panik... Stackarn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar