måndag 5 augusti 2013

Sista dagen på semestern...

Det har verkligen varit en toppen dag. Bästa avslutet (hade ju såklart varit ÄNNU bättre om Patrik hade kunnat följa me också)  men är ändå såååå nöjd!! Bestämde mig i morse för o åka oavsett om nån följde me el ej. Men mamma ville haka på ändå, o så tog vi me oss Isadora också, vilket Ida verkligen uppskattade!! :)
Vi kom ut till Öregrund runt tolv tiden. Strosade runt lite på bryggorna o tittade på båtar, vattnet o fiskar :) Sen vart det lunch på Jakten. Efter det strosade vi runt lite mer. Mamma, Ida o Isadora gick in i en liten butik (det finns inga barnvagns vänliga butiker där precis) så jag o Tim stannade utanför. De kom ut me en bil till Tim, Ida fick ett gulligt litet troll o pennor, o Isadora en dagbok o pennor. Tack snälla mamma för det! :)
Sen åkte vi till Sunnanö o badade. Oj så kul barnen hade! De hade en snäll mormor/farmor som stod o tog emot barnen när de hoppade från bryggan :) Där fikade vi också. Glass o kaffe (till mig o mamma dårå) Tack för det me mamma!! <3
Kl hann bli fyra innan vi åkte därifrån. Hade nog kunnat vara där ett tag till men barnen va så trötta o så är det ju en bit o åka... Tim somnade efter kanske 15-20 min. Då Isadora satt där bak emellan dom så höll sig Ida vaken. När vi kom till Stavby o släppte av Ida vaknade Tim, o det va nog bra (om han skulle somna i kväll, hehe) Ida vart så himla ledsen när vi släppte av Isadora o grät typ hela vägen hem. Trodde nästan hon skulle somna tillslut eftersom hon va så trött. Men icke! När vi släppte av mamma vart hon ännu mer ledsen, stackarna!! Men när vi kom ur bilen vart det bättre :)
Vart som sagt inte middag förrän strax efter halv sex för barnen. Efter det ritade dom lite me pennorna de fick. Amanda kom förbi en snabbis me pajen till mig ;) o så kikade även min farmor o farfar förbi lite snabbt! Sen va det bara till o borsta tänderna o tvätta av barnen, plocka lite leksaker, o så hann vi läsa lite böcker :) Trodde de skulle somna som klubbade sälar snabbt, iaf Ida, men det tog nog närmare 40 min... Inte för att det gjorde så mkt då hon ändå låg tyst o svarade Tim lite ibland bara ;) Tim därimot låg o babbla o skrattade i drygt en timme :P Inte heller så farligt då man ändå inte behöver vara därinne. Vilket vi förresten aldrig gör nu för tiden, så skönt så!!

I morrn måste jag upp kl 7... Hoppas inte barnen vaknar bara för att jag går upp... Iof gör det inte så mkt om de redan nu börjar vakna lite tidigare då allt (förskolan) drar igång om en vecka. Det roliga är att vi har lagt barnen samma tid nu under sem som annars, kanske lite senare ibland när vi varit iväg el så, men inte så ofta. Ändå sover de till mellan typ 7-45-8.45 nån gång på morgonen... Hur tidigt måste jag då lägga dom om de ska orka gå upp kl 7 sen!! 18 kanske?! Haha! Blir nog säkert bra det där ;)

Jag har plockat o fixat här hemma lite nu på kvällen när sötnosarna hade somnat (ville njuta så mkt som möjligt av denna dag me dom) så det har tvättats, vikts tvätt, ska strax hänga tvätt. Plockat ur o i diskmaskinen, gjort rena bänkar i köket mm... Gäller o hålla efter, annars blir det stökigt sååå snabbt! O eftersom jag inte ser mannen förrän sent i morrn kväll betyder det att det är jag som får göra allt här hemma. Han sover hos Stefan i natt (han är där o hjälper till o bygga nytt kök) o så kommer barnens farmor hit i morrn bitti o passar barnen tills jag kommer från jobbet. Sen kommer Patrik hem sent på kvällen nån gång. O sen resten av veckan kommer han va hemma me barnen på dagarna när jag jobbar o när jag kommer hem åker han direkt tid o fortsätter. Vilket betyder att vi kommer att ses väldigt lite denna vecka :( Men det är lugnt, inte så ofta det blir så här precis ;)

I morrn alltså jobb, 8.30-16. Bäst att göra det sista nu så jag kan ligga i sängen om en timme, halv elva är mitt mål, då kanske jag iaf kan va i säng till elva :P

Bilderna från dagen kommer i nästa inlägg ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar