måndag 19 augusti 2013

Kanske inte dom roligaste inläggen men...

Blir lite lätt enformigt de dagar man jobbar. O knappt nå bilder har ja o dela med mig av heller... Men så får det bli!
Efter en bra natt slog busungarna upp de stora blå vid halv sju. Jag tog mig upp liiite tidigare ;) Tim vaknade först o låg o sa att han ville gå o kissa. Efter en liten stund vaknade Ida också. Vart en lugn o mysig start på dagen. Helt perfekt morgon! De hann ligga o mysa i våran säng till tvn medan jag fixade i ordning mig. Sen klädde jag på dom o vi käkade frulle. Sen när jag hade bäddat våran säng kröp de upp o kollade vidare lite på tvn medan jag röjde undan i köket o deras farmor kom. Ida hade inga problem att föla me utan Tim för tredje dagen. Tim är som sagt inne på feberfri dag men hans allmäntillstånd har inte varit ok. Kände därför igår att han behövde ännu en till vilo dag hemma (vet av erfarenhet att annars blir det bakslag) hade turen att svärmor kunde va hemma. Vilket jag är otroligt glad o tacksam över!! Jag behövdes VERKLIGEN på jobbet idag... O Tim kunde inte va gladare o ropade: -Armor (farmor) när hon kom :) (vill också bara poängtera att jag hade varit hemma me honom om han varit lika dålig som förra veckan, men nu va det som sagt den där feberfria dagen hemma, som alla som har barn på förskola el jobbar på en förskola, känner till! Hoppas jag!!) Ida va så glad att farmor skulle komma o hämta henne tidigare, hon hade tom flygit upp ur vagnen (där hon låg o sov) när farmor kom :) Lämningen gick också bra, inga tårar. Skönt!
Jag har haft en intensiv men bra dag på jobbet! :) Kom hem vid halv fem o direkt va det bara till o sätta sig på cykeln o cykla till Willys för o köpa mjölk... Väl hemma va det bara till o fixa våfflor (mannen hade redan fixat tonfiskröran) o sen käka. Jag åt bara lite för min mage är inte så förtjust i våfflor.... Efter det plockade Ida av ALLT på köksbordet. Gullfian!! <3 Vi va alla i vardagsrummet när jag hör något i köket, går dit o där är hon i full fart me o duka av. Utan att vi hade bett henne, utan helt spontant själv :O O det tackar vi såklart för :))
När allt va fixat va det bara till o byta om på barnen, borsta deras tänder o läsa saga. Halv sju låg de i sängen även idag. De behöver verkligen sina 12 timmars nattsömn... Jag mötte upp Amanda vid tjugo över sex för en promenix. Vart en på ca 45 min... Sååå skönt o komma ut, trots att halsen är sisådär. O skoj o få prata lite me fina syster, vilket va ett tag sen! Hann även me lite prat me mamma...

Väl hemma vart det en dusch o sen förbereda lite tills i morrn. Fixat en räkning (till körkortet ;) ) Skrivit in barnens schemma på eBarn. O så ätit lite. Yoghurt me lite nötter o nu lite frukt.

I morrn är det frukost på förskolan som gäller för barnen. Men så blir de också hämtade av mig vid kvart i två, två :) Älskar tisdagar ;)

Jahapp, det va alltså denna måndag. Undrar redan hur jag ska hinna me allt denna vecka :S Men i morrn när vi kommer em blir det iaf mys o lek me barnen. Läääängtar!! :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar