torsdag 29 augusti 2013

Tre dagar sedan...

Jag bloggade... Vad har hänt sedan dess då. Jobbat mån, tis o ons. Tis kom ja ju hem tidigt o hann me en massa mys me barnen <3 Både mån o tis kväll va ja ut på pw på kvällen när barnen lagt sig. Igår va ja me mamma o amanda på zumba. det va riktigt kul, o jobbigt! Va ett sånt pass man använde hantlar o det känns idag :S Patrik cyklar numera till o från jobbet! Vilket gett bra resultat! Så glad för hans skull!! Det har nästan gått två veckor nu utan godis, kakor, gotti mm, socker fällor me andra ord! Skärpt till oss ordentligt vad gäller kosten oxå. Igår, en halvtimme innan barnen skulle hem ringde de från barnen förskola o sa att Tim va jätte dålig. Ledsen, varm o inte alls bra. Så jag sa till på engång att jag skulle bli hemma idag. Men när Patrik hämtar dom är Tim mkt bättre o han kollar hans temp när han kom hem, 38.1. Nu är ju Tim en sån som kan ha väldigt hög kropps temp på kvällen har vi märkt. Men för säkerhets skull va ja hemma idag. De är ju båda lite snoriga o Tim hostar lite... Frågade Ida om hon ville va hemma el gå till förskolan, hon ville va hemma så självklart fick hon det :)

Vaknade o va grymt trött i morse. Tim har bökat tre nätter/tiiiidiga morgnar i rad nu o igår kom vi inte i säng förren vid halv tolv då vi tittade på nya Ironman (trean). Men det va bara att pallra sig upp... Åt frulle me tända ljus, va lite små kallt o mulet, så det va mysigt :)
När ja hade fixat i ordning här hemma bestämde jag mig för o ta mig en promenad (trots att ja hade tänkt haft en vilo dag från det idag) satte barnen i monster (syskon) vagnen o knatade iväg, upp o ner för backar. Phu, idag kändes det verkligen! Vart en lite längre tur en planerat, hade tänkt o bara ta en kortis, mest för att barnen skulle få luft... Gick även förbi Willys o handlade lite frukt, P så fick det även bli två blommor att pryda köks P vardagsrums bordet me :)
Barnen hann oxå få leka lite ute en stund. Kul hade vi!!
Barnen sover nu, ska strax väcka dom. Jag vilade ca 20 min ja me me Ida. Om jag ska orka gå på p-möte i kväll... Så när de har vaknat planerar ja o kunna få ta mig en dusch o fixa mig innan de ska äta mellis. Ska se till o va klar så jag kan dra direkt när Patrik kommer hem.






Gick faktiskt snabbare än ja trodde!!


Ta kort på mig mamma, ropade Ida! :)



Här kommer Tim! Weeeiii!!


Mina älskade bustroll <3


<3


Ida satt o lekte me påsklämmor när jag lagade lunch. O hon la dom i färg ordning o berättade sedan vilka färgerna va! :)


Fint på köksbordet


Där vart det en vit blomma


O på vardagsrums bordet vart det en mörkrosa (barnen valde färgerna)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar