torsdag 1 augusti 2013

Ett ryck!

Då mannen drog iväg efter frullen tänkte ja att antingen ligger ja på golvet (typ) hela dagen. El så gör ja ett rejält ryck! Då barnen lekte på o verkade, för en gångs skull, nöjda me o bara va hemma o leka med sina leksaker o varandra, gjorde jag det sist nämnda. I två timmar höll ja på o rensade på de över belamrade bänkarna i köket. O mitt skrivbord o stol me en jätte hög me kläder... O så tvättat en massa. Barnen va nog lika trötta som jag o kände att de inte hade nå emot o bara få va hemma. Länge sedan det funkade så bra mellan dom här hemma. O vi va inte ens ute. Det ni!! Jag som alltid är ute me barnen (typ) men idag får vi se ;)
Precis innan lunch började dock tjafset lite (trötta o hungriga) så satte på Teletubbies till dom medan ja fixade lunchen... De åt o sen tvärslockna iaf Ida i våran säng. Tim sprang upp huuuur många gånger som helst från sin säng o saaakta öppnade dörren. Varje gång sa jag: -Gå o lägg dig Tim!!! O varje gång sköt han igen dörren o sprang tillbaka till son säng.... Efter kanske 30-40 min somnade han äntligen :P Jag käkade lite lunch (yoghurt me min goda müsli o två kokta ägg) sen gick ja o la mig bredvid Ida o sov en timme, typ :S Halv sov då regnet smattrade utanför o Ida vaknade till lite då o då...
Nu väntar ja på att de båda ska vakna...  Ida har sovit i 2 timmar redan så blir nog svårt att få henne o somna i kväll... Tim kan gott få sova 30 min till...

Får oxå se om mannen kommer hem när han sa att han skulle... :/

Barnen fikade lite vid deras bord när ja fixa i köket ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar