onsdag 19 december 2012

Nytt år, nya tag!

Here we go again.....
Jag funderade en hel del i helgen på det här me min vikt igen (som alltid) Jag är ju en sån där som börjar o sen slutar (me "bantning") O ni får ta det. Ta mig för den JAG är!
Men i helgen så kände jag att mitt första mål i somras va att gå ner 10 kg till jul, har jag gjort det? verkligen inte! 2 kg vart det....
Vill jag se ut så här i sommar? NEJ! Vill jag våga ha bikini o bada med mina barn? JA! Vill jag slippa värk i hela kroppen (som en 80 årig tant)? NEJ! Vill jag ha kondis värre än en 80 årig tant? NEJ!! (ursäkta ni 80 åriga tanter med fysik som en 30 åring ;) ) Vill jag kunna köpa byxor överhuvudtaget? JA!!!

O som jag sagt, den enda som kan göra nåt åt det är ju jag själv! Min självkänsla är i botten! Djupare än så, i avgrunden... Just nu exicterar den inte ens! Vill jag kunna ge mina barn en bra självkänsa måste jag ju ändå känna OK me min. Måste inte va toppen, men INTE botten!

JAG KAN inte acceptera den jag är idag, det ÄR INTE jag!!

Nog om det. Vi bestämde iaf i helgen att avstå gotti (allt såsom godis, fika bröd, chips, läsk, ja allt socker) Light läsk är ok! Jag har klarat mig. Visserligen ingen bedrift att klara 4 dagar för vissa, men för mig som äter gott VARJE dag är det d! Känns ändå bra just nu, julafton o juldagen är det tillåtet. Sen inget fram till nyårsafton o den dagen är det ok. Sen är det MAX en gång i veckan o då inte ap mycket ;)

Jag tänker lite på vad jag äter. Mest portionerna. Har ju skaffat nyckel till gymmet o ska träna några gånger i veckan, me start kanske i kväll ;) Om jag hinner!

Har ju oxå tillgång till solariet, som jag trots nej från mannen mf, kommer att använda då o då. En boost för självkänslan! ;)

Har ju oxå funderat på o klippa mig (mycket förändring här nu, haha) är sååå sugen. MEN funderar på o ge meig det som en belöning när jag gått ner 8 kg.... Värt att tänkas på!

Ska föröka att inte göra för stor grej av det den här gången, o inte FÖR höga krav. Tänkte först vänta me o skriva här men va sjutton, min blogg, ja gör/skriver vad jag vill!! ;)

Nu tror ja lilla bustrollet redan vaknat... Får väl komma upp då :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar