fredag 21 december 2012

Denna ständiga frestelse!!

Igår kom mannen hem från jobbet me en chokladask, alladin el paradis, o det kan jag motstå, om jag inte blir desperat! Haha! Idag kom mannen hem med.... Ja, ännu en chokladask, denna gång Lindor... Det är ju gott ju!!! O så sugen ja va i kväll! Men mannen sa nej o då klarade ja det oxå. Jag blir sån att när jag tränar, då har ja lättare o undvika gotti för att då känns träningen på nåt sätt onödig.. Dumt kan tyckas, men om ja ska ner i vikt kan ja ju inte tänka så. Hade det varit att ja skulle behålla vikten, ja då kan man träna o äta gotti. Tror ni förstår mig. Många tycker ju oxå att man är smått galen som börjar innan jul. Men annars skulle ja äta gotti varje dag o risken är att ja skulle äta upp mig. O det vill ja INTE! Hade inte vi bestämt att inte äta gotti hade ja vid det här laget ätit det varje dag. Men i morrn är det nu en vecka sedan o -0.5 kg. Går säker upp det på julafton o juldan, men hade ja inte gått ner så ju vågen stått på plus ist!
Mycket babbel här! Haha!
I morrn blir det troligen ytterligare en prövning. Vi ska kanske på bio o va vill man ha då? Ja, just det... Tänker ta cola zero iaf. Sen får vi se. Kanske liiite naturgodis. Men tror inte det. Filmen är över tre timmar (the Hobbit) så nåt vill man ju ha. Kommer bli hungrig ju! Haha! Kanske bättre me nå matigare, "nyttig" smörgås :P
Aja, vi får se!
Nu ska jag lägga mig. Hoppar nog min sovmorgon i morrn o tar det efter jul ;) har sååå mycket o göra i morrn... Jisses alltså! Men det ska nog gå ;)

Om 5 min är julafton i övermorgon!!! :D haha

2 kommentarer:

  1. Jätte kul att du har börjat träna! Duktiga du fast du är lite sjuk!! Och va bra att gymmet ligger så nära, önskar vi hade så också.

    SvaraRadera
  2. Ja, hade det inte funnits ett gym här på gården hade det dröjt innan ja kommit igång... Så det är skönt!

    SvaraRadera