lördag 20 oktober 2012

Denna lördag...

Strax innan kl 11 drog vi iväg ut till Kilen, hem till mina föräldrar. Patrik började direkt med att såga upp brädor som vi ska ha till uteplatsen (ska byta ut hela staketet i vår) jag började med o hjälpa pappa o lasta in massor av grejor i transporten (som de hade rensat från vinden) det kom nån tår då vissa saker tog en tillbaka till när man va liten... Kommer sakna att inte kunna åka ut dit... :,( Vet dock att flytten är det bästa för mamma o pappa o då oxå för oss alla! :)
Efter det tog vi oss alla en kopp kaffe. Patrik gick ut o fortsatte o jag åkte med pappa in till stan för o hjälpa till o kasta alla grejor! Barnen lekte med mamma under tiden ;)
När pappa o jag kom hem åkte vi hem nästan på en gång. Kl vart lite mycket o vi förstod att barnen skulle somna i bilen hem, med tanke på att Ida inte sovit nåt o Tim bara 20 min på fm... O sagt o gjort, de båda tvärslocknade när vi åkte.
Iof tar det bara ca 15-20 min hem därifrån, så på Tim märktes det att han sovit alldeles för lite, små seg hela kvällen o tvärslocknade sen kl 19. Ida därimot... Hon sov alldeles för sent... Tog en timme o söva sen... det är inte kul! Men men, så kan det va ibland ;)

Till middag vart det Amerikans pizza till Ida o Patrik. Jag tog mig en sallad ;)


I morrn blir det en lååång, men rolig dag! Börjar med ett besök hos Patriks pappa, sen till bror m fam o avslutningsvis mina föräldrar igen ;) Dels för o ta hem de sista brädorna o dels för att kolla på saker de rensat if det är nåt vi vill ha! Än så länge är det ett dockskåp (mitt gamla som va jätte fint!) två par simägg (som jag kallar det) o en paraplysulky, som de tänkt kasta, men den är perfekt att ha i bilen om man tex bara ska in en snabbis i nån affär med ett barn el så ;)
Nu har vi 5 vagnar!! haha! Sinnessjukt!! Dock bara en syskonvagn :P Men eftesom Ida helst går så blir det oftast bara en vagn. Om man inte ska gå långt el länge ;)

Nej, nu är det dax att sova då det är jag som ska upp med barnen i morrn bitti ;)

Måste bara tillägga: Jag suger!! på det är med att ta kort!! Känns inte som att jag hinner liksom! O så vill jag ju inte springa runt med mob i näven hela tiden :P har fullt upp ändå ;)
Ska se om jag lyckas i morrn! Haha!

Godnatt på er fina!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar