torsdag 19 juli 2012

En klump i magen...

Gick här ute i trädgården för o kolla det sista ute, o kolla boden, där va det nästintill soprent, några verktyg o redskap som ska va kvar.... Då kom en klump i magen o en slags sorgsenhet kom plötsligt över mig helt oförväntat... Om en vecka bor vi inte här längre... Missförstå mig inte, jag tycker det ska bli otroligt skönt att flytta, o längtar! Men vi har ju bott här i nästan 6 år! Så det är många minnen som man kommer o tänk på. Det va är vi skapade våran familj. Som jag fick veta att jag väntade Ida, där hon bodde sitt första år. Här där jag fick veta att jag väntade Tim o där han bodde sitt första halvår. När vi flyttade hit hade vi med oss våra fina katter Busan o Skrållan. Nu bor de någon annanstans... Blir lite gråtfärdig när jag tänker på dem... Har haft så mycket så jag har knappt hunnit tänka på dom.. Men jag hoppas o tror att de har det bra!
Det är  helt helt nytt liv, el kapitell skulle jag vilja säga, som börjar i våra liv. Från att ha bott på landet, ute i skogen, där det är väldigt tyst o lugnt, till stan, där det är lite mer fart o liv ;) Ska bli riktigt skönt o få nära till allt! O kunna gå o cykla dit man vill :) Bara behöva ha en bil, i alla fall tills jag börjar jobba.

Jag håller på o ska ta nya tag när det gäller vikten, jag vet, det är ett evigt tjat om det o jag vet inte hur många gånger jag försökt nu... Men det hänger ju så mycket på promender, el i alla fall motion oxå, o nu inför flytten har kvällarna gått åt till packning mm... Jag tänker på vad jag äter, but thats it! O så händer det inte mycket med vikten... MEN när vi kommit i ordning i stan, o pengar finns, ska jag köpa ett träninskort på kraftkällan på Gränby (nära o bra!) så ska jag börja träna några gånger i veckan. O promenader kommer det ju garanterat bli massor av!! :) Finns en slinga i närheten på 8 km (älskar när man kan gå en runda i stället för fram o tillbaka) som jag så småningom tänkte utforska o se om det går att gå med vagnen där ;)

I morrn händer det massor!! Ska försöka hinna uppdatera om vad som sker, men lovar inget då det oftast brukar bli stressigt o gå i ett!! MEN kl 11 ska vi i alla fall få nycklarna till vårt nya hem!! :D

Om senast en timme ska jag ha kommit i säng, sist jag skrev så vart det mycket senare :S men jag måste om jag ska orka!!

Så säger Godnatt i förskott!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar