fredag 9 september 2016

Ett skov

Jag är lite dålig på uppdatering men har nästan i två veckor nu haft ett skov (vad gäller min troligtvis ryggsjukdom) o mått skit. Massa revben som bråkar, konstant trött, känns som om jag har ett virus då jag har ont i hela kroppen, lite i halsen o är snorigare. Så hör mår jag mer el mindre hela tiden när jag jobbar. Kan bero på dåligt immunförsvar. Just nu känns det som i våras o inte som om mina mediciner hjälper. Börjar fråga mig sj om de verkligen ställt rätt diagnos. Jag har även börjat få ytliga proppar o så det här med hjärtat. För o göra en lång historia relativt kort så får jag väldigt ofta ovanligt hög puls. Av väldigt lite ansträngning. Började när jag va gravid med Ida o har inte blivit bättre sedan dess. Bara att gå i trappor ger mig en puls på över 160 o jag måste ta pauser o andas. Nu har jag då gjort 24-timmars EKG. Inte skönt alls me alla sladdar o jag sov inge vidare med det heller. Får svar på den om några veckor. Kommer säkerligen få ett brev där det står att det såg bra ut. Vilket de ju inte borde göra då nåt inte riktigt är som det ska. El så kommer jag va tvungen o ringa då husläkaren verkar ha en förmåga o "glömma" en... Men ger det två veckor så ringer jag sen... Nog om det!
Igår kväll va det ju ridning för Ida igen :) Älskar torsdagar både hon o jag!!!

Samma häst som förra gången...


Söta Wirre!


<3

De va bara tre st denna gång. De fick rida slalom mellan träd, rida över en bro o över vatten. Det gick jätte bra o hon är sååå duktig!! Denna gång höll Wirre på o sparka ledaren då hon kom upp bakom honom o han inte va beredd. Ida tyckte det va lite läskigt men ledaren va så himla duktig o förklarade för Ida varför han gjorde så o så. Jag förklarade oxå för Ida att det ju är en häst o det är bra om hon oxå lär sig att sånt KAN hända. Hon släppte det rätt snabbt o gjorde ingen stor grej av det :)
När vi kom hem åt hon lite keso, duschade o la sig. Hon kommer i säng en timme senare på torsdagar o är lite seg på fre morgon. 
Jag o mannen tittade på NCIS Los Angeles o sista 10 min slocknade jag! Kännde mig inge pigg alls :( Då hade jag ändå slumrat en 30 min på em oxå...

I morse va både jag o Ida trötta. Tim va en piggelin redan kl 6.15 o ville äta frukost :P Patrik lämnade dom vid halv åtta. Jag åkte o tränade. O fick sen behandling av sjukgymn. Hon fixade två revben som låst sig (o som jag tror REDAN åkt snett igen!!! :(( ) o så fick jag laser. Åkte sedan o handlade lite fika till mig o barnen. Åkte hem en liten stund (vart inge jobb idag då jag bara skulle hinna jobba 2 timmar innan jag skulle tillbaka me EKG mätaren) o så cyklade jag o hämtade barnen redan strax innan halv elva. De vart rätt förvånade när jag kom SÅ tidigt :P Men ville passa på när jag kunde! :) Vi cyklade hem o åt lunch o fikade lite. Me tända ljus. Så himla mysigt!!! <3
Röjde undan o gjorde fint här hemma, barnen lekte lite o sen åkte vi hem till mamma o pappa. Jag tog av EKG mätaren o alla sju sladdar. Jag har så känslig hy (o då fick jag ändå de lite "snällare" klisterlapparna) så jag vart super röd när jag tog bort dom....

Tittar man på halsen ser man färgskillnaden. Haha, ser hel skumt ut!!!

Pappa va snäll o skjutsade mig så jag bara kunde springa in o lämna grejorna o sen åkte vi hem igen. Mamma o barnen va ute o lekte. Jag o Tim gick till en lekplats bredvid en stund medan mamma o Ida fixade fika...

Min älskade fina prins!!!! <3

Sen vart det fika, pappa gick iväg me barnen till lekplatsen en stund igen o sen åkte vi hem. Barnen lekte o mös lite me mig dom va tvungen o lägga mig i soffan då jag kände mig heeelt slut!!! Låg kvar när mannen kom hem... Flyttade mig då till sängen, han fixade middag till barnen, sen kom de in o gjorde mig sällis. Sängen vart en båt o vi hade sååå kul!!! Vi skrattade så vi kiknade! Hahahaha! Läste deras kvälls saga i våran säng o sen låtsas sov vi när Patrik kom in. Busigt o sååå kul!!!! :D
Mannen hade fixat middag till honom o mig. Jordärtskocksoppa o parma chips som vi åt när barnen hade lagt sig. Så himla gott o mysigt!! Vi sitter oftast i soffan framför tvn när vi äter själva. Men vi satte oss vid köksbordet ;) tände ljus o satt o pratade i TVÅ timmar. Super myyyyys!!!!! <3
Men nu blir det nog tv innan det är sov dax! Sovmorgon i morrn! Yey!!! Hahaha!

Får se vad vi hittar på i morrn, har lite planer, tror vi ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar