måndag 18 januari 2016

Välförtjänt!

Äntligen en bättre dag! Kan ni tänka er! En sån kontrast mot tidigare. Värken är hanterbar idag. Dagen på jobbet gick bra. Väldigt lugn dag o jag va me de lite större barnen, gruppen jag ska ha, o det är sån skillnad mot de små. Inge av o påklädning, blöjbyten, lyfta, bära, böja mm. Det gör mkt för min kropp. Plus att det ju va lugn o jag va sedan bara ute knappt en timme. När jag kände att kylan va på väg o ta över gick jag in. Tänk om varje dag kunde va så här!
Direkt efter jobbet åkte jag till vårdcentralen där fler prover togs. Skönt o ha det gjort innan resan. Schysst att man är så tjenis me sjuk personalen där att de känner igen en o man kan sitta o snacka om ditt o datt medan dom sticker en :P Den sköterskan jag fick idag brukar jag få. Hon är så snäll o gullig. Vi pratade om hur det gick för mig o så. 
Åkte sedan o hämtade barnen, vid tre tiden. De hade haft det bra. Ida hade tydligen frusit lite idag så håller verkligen tummarna att hon inte blir sjuk nu!! Tre dagar kvar....
Kom hem o vi pysslade med det ena än det andra. Käkade middag o mös en stund. De är så goa mina finaste <3 Älskar våra mys o prat stunder! 
När de hade lagt sig fixade jag äntligen klart Idas inbjudnings kort till sitt kalas...

9 st har hon bjudit... Så det blir 10 med henne. Lagom ;)

Vi kommer ju hem den 6 feb o hon ska ha kalaset helgen efter, den 13 feb, så vill få iväg inbjudan så det är klart innan vi åker. Har bokat lokalen här if alla kommer. Skulle det bli väldigt få som kommer kanske vi är här hemma. Men hoppas såklart att alla kan komma :) Hon planerar för fullt! I morrn ska korten postas! 
Sen plockade jag lite mer me packningen. Bockade av det som packats ner o plockade ner lite till. Har förberett lite högar me saker, handbagaget så som små böcker till barnen o pennor o papper. De kommer oxå ha me sig sina surfplattor o dvds som de kan titta på. Det gäller o tänka till! Avslutningsvis tog jag mig lite fika i soffan...

:P Left overs från igår ;) 

Har även slagit på en film. Känns så skönt att jag kan känna ett lugn idag. Ett lugn jag inte alls va i närheten av igår. Mitt tids schema innan resan hålls. Det jag skulle göra idag har jag gjort. Tack vare att kroppen tillät mig. Tro mig, det va nära att strunta i allt idag. Men det kommer bara surt efter. Det är nu en arbetsdag kvar. Glad att jag inte jobbar på tors. 

I morrn är en tung dag. Min älskade fina mormors begravning.... <3
Först har Tim 4-års kontroll på Bvc kl 9 i morn bitti. När jag sedan har lämnat honom ska inbjudningskorten postas o jag ska åka o köpa en varsin ros från mig o mannen till begravningen... Sen hem o duscha, äta lunch o försöka hinna me en vila innan begravningen kl två. Tror jag kan behöva det... När mannen kommer hem åker vi dit tillsammans. Vi bestämde oss för att inte ha me barnen. Många anledningar till det men det blir det bästa. Va nästan inga barn som skulle me heller. O så får jag fokusera på mig o min sorg. Usch, känns så tungt. För sånt tryck för bröstet när jag tänker på morgondagen... 

Barnen har sin första dag på gympan oxå. Så typiskt. Men de missar ju de nästa två när vi är borta så vill att de ska få va me på första. O de längtar så! Jag har lagt fram deras kläder o vattenflaskor tills i morrn. Mannen får åka i förväg hem från begravningen o hämta barnen på fsk vid kvart i fyra. Så hinner de hem o ta nån frukt innan gympan börjar här i skolan kl halv fem. Blir nog bra. Middag är klar o värma på när de kommer hem. Jag åker Me mamma o pappa hem efter begravningen så behöver inte jag stressa hem på nåt sätt utan kommer hem när jag kommer hem. Mer än så blir det inte i morrn skulle jag tro. Lär va rätt slut på kvällen... 

Nu ska jag kolla klart på filmen. Får se om jag orkar kolla på hela....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar