fredag 1 januari 2016

Nyår 2015

Dagen gick i ett igår. Sov extremt dåligt på natten. Efter frukosten satte vi igång o började städa här hemma. Vid lunch drog vi iväg o jag köpte arbetsbyxor (de behövde köpas innan nyår..) mannen o barnen fixade lite annat o åt lunch. Sen handlade vi ett par saker på Gränby innan vi åkte hem. Där fortsatte vi o städade o vi alla tog oss en dusch, barnen badade oxå :) Jag förberedde middagen, gjorde sallad, fick hjälp av barnen o duka ;) Målade naglarna o vi svirade alla om till nyårs kläder :) Vid halv sju kom Stefan, Towe o Ella hit. De hade me sig förrätten o efterrätten....

Skaldjurscoctail till förrätt, den va såååå god!!! O så en typ av pannacotta till efterrätt...

Till varmrätt (som vi hade gjort) vart det fläskfilé gryta, hasselbackspotatis o sallad. Vi käkade, barnen lekte på, tittade på film o det dukades fram en massa snacks :P Jag körde såklart helnyktert hela kvällen, tom champagnen ;) Jag är inte mkt för alkohol, jag tar starka värktabletter o då får man inte dricka (o jag tar hellre dom än o har ont bara för o kunna dricka...) o sen gillar jag inte o dricka me barn hos mig. Kan ta nåt glas vin me mannen nån gång per år typ:P Men inte mer än så. Kan såklart festa till det mer men då utan barn! Patrik tog bara ett par öl. Barnen kämpade för o hålla ut till kl tolv. Förra året klarade de det! Tim låg o mös hos mig i soffan men strax innan kl elva ville han sova. Så la han i våran säng så Ida o Ella kunde fortsätta leka i barnrummet. Strax innan halv tolv somnade Ella. O kvart i tolv va Ida såååå nära på o somna hos oss i soffan. Sa att hon antingen fick sova el klä på sig o gå ut då kl snart va tolv. Hon ville ut ;) Så jag o Patrik o Ida gick ut. Stefan o Towe stannade inne me Ella o Tim som sov. Ida va fascinerad av fyverkerierna. O oj så mkt det skjöts! Vi hade inte köpt några men fick ända se en massa! Kramades o pussades på tolvslaget. Så mysigt! <3 Synd att Tim sov (o han sov trots att det smällde massor praktiskt taget utanför sovrums fönstret :/) men pussade på honom när vi kom in :) De är vana me ljud o bryr sig inte så mkt så det är skönt! 
Ida la sig o somnade runt halv ett... Vi andra satt uppe o pratade o lyssnade på musik till runt halv två. Då gick dom till övernattnings lägenheten som vi lånat. O jag plockade lite innan jag tog mig en till dusch innan jag la mig strax efter kl två... En trevlig nyår!

En trött men glad nyårs tjej <3

I morse vakande Tim först kl 6. Oh no tänkte jag! Men han somnade om o sov drygt en timme till. Ida kom in vid 7 men även hon somnade om. Tim gick upp vid kvart i åtta o tittade på tv. Vi andra slumrade vidare tills Ida vaknade kvart i nio ;) Jag drog mig till nästan tio ;) När jag kom upp hade mannen röjt undan den sista disken i köket (vart sååå fint!!) o dukat fram en god frulle!! Gästerna kom in o vi åt frukost tillsammans, pratade, barnen lekte o pysslade. Jag började tvätta o sen åkte de hem vid halv ett tiden. Vi plockade undan det sista o sen har vi verkligen bara myst o umgåtts resten av dagen. Ida har lärt sig spelat kort, det har pysslats mer, vi har busat massor o goooosat!!!! Varit en helt underbar dag :D Hemmet är tipp topp så nu kan vi bara mysa o umgås de sista lediga dagarna (ja, lite tvätt, disk o matlagning kommer man ju inte ifrån :/ men annars så!) När barnen hade somnat i kväll mös jag o mannen upp i soffan o tittade på sista star wars filmen (6an). Hoppas vi kan komma iväg nån kväll o se den senaste på bio snart :)

I morrn ska vi till Sthlm efter lunch för o gå på Disney On Ice! Längtar!!!! Ska bli så mysigt o gå me barnen. 
Man kanske skulle ta o lägga sig, i någorlunda tid i kväll ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar