fredag 8 januari 2016

Ibland blir det inte som man tänkt sig...

Tim kom in även i natt. Så jag har varit vaken mer än vanligt i natt... Han vaknade vid sju o gick upp o tittade på tv. Ida sov o jag me. Hon o jag vakande till vid halv nio.. Båda barnen små snoriga. Jag kände mig hängig jag me. O bara för att jag jobbade så länge som jag gjorde igår så va min energi på minus i morse. Plus att kroppen värkte som fan!! Kylan är HEMSK mot mig :(( Jag kom inte iväg o tränade. Behöver inte gå in närmare på hur mkt jag klankade ner på mig sj för det. Mamma förstod hur jag kände o jag fick ett så fint sms av henne <3
När jag kom upp hade barnen dukat fram frukost <3 Efter vi hade ätit röjde jag upp i köket där det såg HEMSKT ut! O la mig sedan på soffan. Barnen bäddade om mig o jag slumrade lite. Hörde dom hela tiden, så mysigt o ligga o lyssna på dom <3 Jag vet ju varför jag är så här sjukt trött. Men det är en helt annan sak att acceptera det... Kronisk värk vill man bara inte acceptera!!
Låg bara en liten stund sen började vi me deras rum. Det tog sin lilla tid. Vi tog en lunch paus. De hade olika önskemål om vad de ville ha, vanligtvis gör jag inte två olika saker, men idag va jag extra snäll ;) Tim ville ha pannkakor o ida ville ha havregrynsgröt! Hahaha! Hon är rolig hon! Vi fortsatte me deras rum efter lunchen. Jag försökte få dom att gå ut men de va inte alls sugna. Deras rum vart iaf jätte fint! En del små krafs kastades o det sorterade o fixades. Slut resultatet vart detta....

Förut stod den vita hyllan rakt ut i rummet, lite som för att dela av rummet. Men det tog bara lekutrymme....


O den nya hyllan. Vart super bra!! Förut stod deras kök där, vagnarna, en låda me matgrejorna på golvet, tältet, lektunneln o käpphästarna. O under tvn stod deras bord o stolar. Ja, som ni förstår stod det MKT grejor där. För mkt. De kom liksom inte åt o leka me nåt. O svårt att nå hyllan me alla böcker... Nu är det gott om utrymme o sååå fint :D

Köket vet vi inte riktigt vad vi ska göra med (de använder inte det) o bordet ska kastas, stolarna ska Isolde få :) De andra sakerna har hittat nya bättre platser ;) O det bästa är oxå att allt har sina egna lådor. Först tänkte jag va lite överpedagogisk o sätta bilder på alla lådor med vad som ska va i. Men det är ju faktiskt inte så snyggt :P O barnen lär sig snabbt vad som ska ligga i vilken låda. Det skulle va för mannen skull isf dårå ;) Tanken sen är ju oxå o sy draperi till deras loftsängar som de kan dra i för om de vill va själva lite :) Sen har vi gjort så att om de vill leka me helt olika saker o inte alls me varandra får en ta in saker i vårat rum o leka. O det funkar toppen! Men det händer väldigt sällan, de leker helst me varandra :) 
När vi va klara tog jag tag i lite tvätt. Sen försökte jag få ut barnen en sista gång, inte förren jag sa att om jag oxå följer me ut då så ville de ut :P Kl va närmare halv fyra när vi kom ut, så det började ju mörkna. Men va på lekplatserna här på gården som är upplysta är inga problem när det är mörkt. Men de får inte va själva ute då. Vi gick till en som de gillar näst efter den utanför oss. Där gjordes det snöänglar, gungades, o så lekte vi kull o kurragömma. Måste ju se till o röra sig så man inte börjar frysa! ;)

Älskar dessa bustroll oändligt mycket!! <3 Det bästa som finns är o få spendera dagarna me dom!


Ida gjorde typ 8 änglar ;)


Man ser ju henne där bakom Tim! Hahaha! 


Tims första snöängel <3

Vi va ute drygt en timme, kom in vid kvart i fem. Då fick de en varsin morot o satte sig i soffan o tittade på Pippi medan jag började me middagen. Jag som hatar o laga mat tycker ändå att det är betydligt roligare när man vet vad man ska laga o när köket är i tipp topp när man börjar, o är klar såklart ;) Jag gillar som sagt ordning o reda!! Mannen kom hem o åt med oss o drog sedan iväg för o basta me pappa. Vi har ju en bastu i föreningen som man kan boka, det ingår när man har gym nyckel (tillgång till gym o bastu plus ett solarie man kan boka o allt detta för 500 spänn per år, helt klart värt det! Solariet får man visserligen betala för när man använder det. Men det har jag bara gjort typ en gång så ;) ) Får se när han dyker upp! Jag o barnen hade en mysig kväll. Vi har haft en hel mysig dag helt enkelt! Vi har inga planer resten av helgen. Känns hel skumt! Men oxå skönt. För sen dras det igång hektiska veckor o helg innan vi åker... Kanske att vi ska va barnvakt åt Isadora o Isolde lör el sön. Nu funderar jag på om jag ska kolla på en film, läsa el sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar