tisdag 12 januari 2016

Im here!

Vilka dagar! Ja, i sön kom jag som sagt inte upp alls. El jag fick fixa lunch till barnen då mannen va iväg på några ärenden. Ville inte att han skulle åka egentligen men det behövdes få gjort dessa ärenden. O det gick ändå bra. Gav dom lunch o sen låg jag i soffan tills han kom hem. La mig sedan i sängen. Klarade varken av ljud el ljus. Barnen kom in då o då o gosade lite <3
Va ju hemma igår. Fick en återbudstid hos sjukgymn kl 9.45, vilket va tur då jag hade sååå ont i kroppen oxå! Lämnade barnen vid kvart över nio o åkte sedan dit. Jag hade flera låsningar. Sa att jag ju inte gjort nåt men då berättade hon att bara av att jag har ett virus i kroppen kan göra att de hoppar snett o låser sig. När jag är så här känslig, eftersom nåt är fel! Hem efter det o åt liiiite lunch. La mig sedan o sov i nästan 1.5 timme. Fick dra mig upp o åkte o hämtade barnen vid halv tre. Sen rullade em på. Började me middagen o kände då att jag va hungrig o att jag började få ont i huvudet (här skulle jag tagit min migrän medicin. Men tänkte av nån konstig anledning inte alls på det utan bara körde på) Gjorde kycklingpaj (för först gången! :O ) den vart god. Trots att jag va hungrig fick jag bara i mig liiiite. Huvudvärken vart värre o tillslut, efter att ha fått i säng barnen la jag mig i soffan. Migränen va ett faktum. Va sååå nära på o kräkas för det gjorde så ont. Kunde inte hålla ögonen öppna, så mannen fick hjälpa mig till sängen där jag försökte sova. Men det är ju nästan omöjligt när man har så ont. Lyckades tillslut somna o när jag vart väckt av Ida som kom in vid halv två va huvudvärken fortfarande kvar :( Även i morse, men inte lika illa. Känner hur den lurar, har tagit migräntablett nu. Lämnade barnen vid nio o har sedan dess bara suttit i mörkret i soffan. Ingen tv på. Bara tyst o mörkt. Ska strax försöka få i mig lunch o sen vila innan jag ska hämta barnen kl halv två. Ida ska till frissan kl 14.45 så hämtar hem dom så får de äta mellis hemma innan vi åker dit...
Har sagt till jobbet att jag kommer o jobbar i morrn... Om jag inte blir sämre... Vet egentligen inge om jag orkar, men behöver va där känner jag....

Ser ut som "hej kom o hjälp mig" suck....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar