torsdag 14 januari 2016

Mera medicin

I kväll har jag tagit 7 olika mediciner :/ Två mot astman, två mot värk, två mot hostan o en mot magen (för alla mediciner jag tar...) I natt va en helvetisk natt. Hostade ännu värre, kunde inte ens andas nästan! O såååå ont som jag hade sen då, jisses!! O antingen frös jag som en tok el svettades som en galning! Helt sinnes sjukt!! Gissa om jag kände för o sova hela dagen idag. Men det hanns inte me, fast jag va sjukskriven... Först lämna barn, sen sjukgymnast, hem en snabbis o hänga tvätt, sen till vårdcentralen, hem o hänga en till tvätt, äta lunch o sen hann jag vila en timme innan barnen skulle hämtas. Kan säga att när larmet ringde sov jag som bäst såklart o ville inte alls upp!! :(( Men va ju tvungen... Em har rullat på, pärlade me barnen en stund, va mysigt! Sa till på deras förskola att om det skulle börja gå magsjuka el kräksjuka el nåt så måste de säga till mig direkt! Då får vi försöka lösa på nåt sätt. Vill inte att de får det nu när det bara är en vecka kvar!!

Jag har lite ångest faktiskt, el mycket!! Är livrädd att jag ska må såhär när vi ska åka om en vecka :(( Förkylningen måste väck!!! Den gör det hela ännu värre!!! Kommer aldrig klara flygningen annars! Kroppen ska, förhoppningsvis må bättre i Thailand, men ska ta mig dit oxå... En dag i taget! Meddelade min chef att jag vill va ledig tors nästa vecka. Hade tänkt jobba då vi ändå inte åker sent på kvällen. Men med tanke på hur jag mår när jag har jobbat så måste jag va hemma. Så jag får VILA!! All packning ska va klar dagen innan vi åker. Det blir till o ta det allra allra sista samma dag. Men viktigast är att jag får vila. O ett besök hos sjukgymn! 
La mig samtidigt som barnen igår för jag mådde så förbannat dåligt. Mannen fick åka o handla. 
Blir nog sängen snart igen. Mår lika dåligt! :((

En av medicinerna, betapred

Jobb i morrn, borde va hemma men behövs där... Hoppas dom 4 timmarna går fort! På kvällen ska jag träffa Sara, hoppas sååå att jag orkar!! Vi ska käka tillsammans. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar