tisdag 5 januari 2016

O så vart det ju en hel del o göra!

Skulle nog behöva skriva upp vad som ska göras. Listan börjar bli lång. Innan Thailand ska julen ut....


Helst i morrn, el senast i helgen. Barnens rum ska fixas. O så ska det packas. Det är snart bara två veckor kvar... 
I morrn ska det först o främst handlas lite. Sen ska vi till pulka backen här bakom. Möta upp mamma o Isadora (Isadora är hos dom) o åka lite. Mannen ska fixa me tv bänken o flytta om lite saker, en massa sladdar o koppla om lite inför vad som komma skall ;) Tydligen tar det en hel dag. Jag tänker göra i rätt ordning. Även om jag helst vill ta barnens rum så ska jag börja med o ta undan julen. Det tar ju lite plats me granen o allt. O prydnader överallt. Ska det börja tas ut en massa från barnens rum kan det va skönt o ha fått bort julen först. Jag o barnen är ju lediga på fre oxå så vi kan ju ta tag i deras rum då :) 
Jag hade ju världens tur igår. Började kika runt på blocket efter en vit sån där trofast hylla. Fanns inga till vettigt pris i Uppsala o de andra va så långt ifrån (centrala Sthlm) o inte värt o åka o köpa. Klart man kan köpa ny. Men kan man få tag i en begagnat o fint skick är det ju helt klart värt det! Så jag la ut en "sökes" annons på en fb sida o bara inom ngr min fick jag napp! En som ville sälja sin o det bästa av allt, hon bor i ett av höghusen mitt emot oss. Nära o bra ;) O att hon sen bara ska ha 250kr för hyllan och lådor är ju ett plus i kanten ;) Vi ska hämta den i morrn kväll. 
Ja, så ser våran morgondag ut. 

Bion i kväll då, den va bra! :) Kul o komma ut lite. Glad att pappa ville komma hit. Han vart bjuden på köttfärspaj till middag när han kom...

Den va populär o tog slut!

De hade haft en mysig kväll. Tim sov när vi kom hem tjugo över åtta. Ida va fortfarande vaken men somnade inte långt efter ;)
Förresten! När jag hade hämtat barnen idag så gick jag igenom deras kläder. Tog bort sånt som va för smått (vart ändå en hel kasse) o la alla sommar kläder i min resväska. De får ligga där så länge tills vi fått hem de andra väskorna som det ska packas i oxå :) Vissa av dom kläderna blir sista gången de använder nu, i sommar är det för litet. Måste fundera ut hur jag ska strukturera i deras lådor för att allt ska få plats... En sak som är säker är att Tim inte behöver några fler långärmade tröjor el byxor (förutom ett par fin byxor) o Ida behöver inga klänningar ;) Sen är det ju alltid kul o handla nytt ändå :P Det som va för smått ska säljas på nästa klädbytardag :)

Nej, hörni. Nu bara babblar jag på om allt möjligt! Ska försöka komma i säng strax så jag inte sover för länge i morrn. Lär ställa larm. Ska inte sova längre än till kl 9. Sova länge får jag göra på lör ;) Även om jag har en snäll man som skulle låta mig få sova så känner jag att jag behöver komma upp i tid för o komma igång me allt som ska göras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar