onsdag 6 januari 2016

Skaaakar!!!

Så går det när man gör för mkt på en dag... Hela kroppen skakar för jag är så slut. Tom svårt o skriva för jag skakar så! Det värker som FAN oxå :((( Är huvet dumt får kroppen lida som min man brukar säga...
Började me frulle följt av att mannen började riva i hela tv möbeln. Jag fixade mig i ordning o drog o handla. Nu är det välfyllt i kyl o frys! När jag kom hem åt vi lunch o drog sedan till stora pulka backen där vi mötte upp mamma, pappa o Isadora! :) O Anna såklart ;) O som vi åkte sen då!!! :D Jag åkte nog med barnen varje gång. Gick ju inte o sluta när man väl prövat :P

Ida hade en istapp på ena ögonfransen :P Det stänkte upp massor av snö när vi åkte!


Hela gänget!! Tim, jag, Ida o Isadora :D Mamma o pappa i bakgrunden o Patrik fick fota ;)

Vi va nog ute i 1.5-2 timmar, sen va vi svettiga, frusna o möra!

Röd rosiga om kinderna va vi när vi kom in...

Det vart lite mellis o mannen fortsatte me sitt projekt... Jag satte igång me o plocka jul saker. Fick bästa hjälpen av Ida o Tim. De tog alla jul prydnader (tomtar o sånt) o ställde så fint i en låda :) Sen ledsna Tim o gjorde pappan sällis ;) Jag packade ner alla adventsstakar o julstjärnor. Sen hjälptes jag o Ida åt o ta ner o sätta upp gardiner. Hon va en riktig hejare på det så hon får definitivt hjälpa mig nästa gång! Sen va det granens tur. Då ville oxå Tim hjälpa till. De fick ner typ allt (jag tog ljusen) o sen åkte granen ner i kartongen. Lagom tills vi skulle gå o hämta hyllan kunde Patrik ställa ut alla julkartoger o granen i förrådet :) Hämtde hyllan o barnen va så snälla o hjälpte till o bära lådorna :) Nu får den stå i vardagsrummet tills vi ska börja fixa i deras rum på fre. Tänk att jag lyckades o göra i rätt ordning. Bort me julen först, sen barnens rum ;) Jag äääälskar ju julen o alla julsaker. Men ungefär vid den här tidpunkten börjar jag ledsna, det känns plottrigt o inte lika mysigt. Men nu är det så fint igen så :) Jag fixade middag till barnen medan mannen gjorde klart det sista me sitt. Nu är det lite små fix kvar innan det är fin fint här hemma igen :) Hann mysa me barnen en stund innan de skulle sova. Mannen påbörjade våran två rätters middag. Barnen va svår sövda idag. Fast de va trötta. Jag o mannen åt förrätt - jordärtskocksoppa me Parma chips. Han lyckades verkligen med den. Va såååå god!!! Sen vart det kött o pommes cheutue till varmrätt. Vi tittade på ett avsnitt av The Unit o sen har jag förberett för morgondagen. Det blir en tiiiidig dag! Så tidig har inte barnen haft på hela hösten. Jag måste lämna dom till kl 7.15. Vilket innebär att vi måste gå upp kl 6.30!! (OBS! Så tidigt vet jag inte när vi gick upp senast :/ Så wish me luck!) Jag har nämligen planering i morrn o jobbar 8-16.30, o Patrik jobbar som vanligt 8-17. Mamma är så snäll o hämtar barnen kl 14.30 så behöver de inte gå ända till 16.30 el 17. Så det känns jätte skönt! Hon skulle även ge dom middag så behöver jag inte tänka på det oxå <3 

Ne, man kanske skulle ta o sova så man orkar morgondagen. En sån dag tar extremt mkt på min kropp....

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar