lördag 9 januari 2016

En bra lördag :)

Haft en väldigt mysig lördag. Började bra me att båda barnen sov hela natten i sina sängar. Sen tog jag mig sovmorgon till kl 10.30 ;) Efter lunch åkte vi upp till Gränby. Patrik o Tim gick till leklust för o kolla efter en leksak till Tim. Vi lämnade tillbaka en som han fick i julklapp som gick sönder. Så nu valde han en ur turtles serien (som tillhör en av de onda) han ska nämligen få resten av turtles figurerna i födelsedags present :) Jag o Ida gick till panduro där hon valde en knapp som vi ska ha till mattan hon vävt på fsk. Den ska bli en liten väska/portmonnä. Efter det gick vi till Partyland o köpte grejor till Tims kalas. Han ville ha pirat tema så det vart detta....

Han verkade nöjd ;) O röda plast skedar till va ju perfa!

Sen gick vi in på kvantum o barnen valde lördagsgodis o vi handlade lite kött till middagen. Även fast det va mkt folk gick det riktigt bra! Kände mig inte ett dugg stressad, vilket ju gör en hel del. O att vi inte behövde handla på kvantum (mer än ett par få saker) va oxå skönt! När vi kom hem började vi me middagen på en gång. Vi va sååå hungriga!! Sen vart det film mys o lördagsgodis för kidsen :) Överlag har det varit en väldigt lugn o mysig dag. Har inte varit några måsten här hemma o bara det gör ju att man kan slappna av. 
Jag har fortsatt skrivit ner vad som ska me till Thailand. Både Tim o Idas kalas planeras o lite förberedelser för mormors begravning.. Det är verkligen glädje o sorg blandat...
Har precis kollat på en film som va rätt spännande! Men nu ska jag nog sova. Både jag o Ida kör me våra astma mediciner just nu. Jag har haft extra jobbigt idag. Beror nog på en komb av vädret o att jag har lite ont i halsen...

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar