söndag 26 februari 2017

O ännu en helg till ända...

Jag vet att jag tjatar, men helgerna går föööör fort!!! 😩 Visst, jag ska inte klaga som är ledig varje onsdag. Men ändå.... Idag tog jag sovmorgon delux. Värken behövde det. O jag kan garantera att jag gärna legat kvar hela dagen!! Men det gick såklart inte... Så vid halv elva "tvingade" jag mig praktiskt taget upp 🙈 Käkade frukost, fixade oss i ordning o vid halv tolv lämnade vi barnen hos mina föräldrar. Isadora va där o dom skulle till pulka backen o åka 😊 
Jag o Patrik åkte till olika ställen o kikade på grejer till köket. Själva köket är ju klart o vi kör på Ikea. Rubb o stubb, typ. Men golv, kakel o bänkskiva kör vi på Bauhaus. Vi hittade det vi ville där 😊 Här är en liten sneakpeak på kaklet....


Vi valde mellan det som är som sten imitation el del släta till höger. Kan ni gissa vad vi valde? 😉

Det till vänster, sten imitationen. Va lite mer liv i den tyckte vi. Vi rådfrågade oxå en som har koll på det här, expert kanske tom 😉 Han tyckte samma som vi 👍🏻 Syrran oxå 😍 Så det blir nog bra! Hittade oxå ett golv vi vill ha, o en bänkskiva. Kommer bli rätt annorlunda mot vad vi har nu. Men det blir nog bra iaf! ☺️ Så impad att vi hann det vi skulle innan barnen behövde hämtas då mamma o pappa skulle bort kl två. När vi kom hem gjorde Patrik o Ida hemmagjorda köttbullar 😋 O jag gjorde köttfärssås tills i morrn! Sen packade vi lite, 4 flyttkartonger hittills 🙈 O då är två av dom endast filmer! Som sagt, vi tittar mkt på film! Sen vart det dusch av barnen, Patrik klippte Tim först, o så tog jag mig en dusch. Röjde sen i köket där det va kaos!! 😳🙈😝 O sen va det dax o läsa för barnen ❤ Mannen fixade hans o min middag medan (barnen hade redan ätit hemmagjorda köttbullar, såklart! 😉 o makaroner.) o så kollade vi på Flash medan vi åt....

Nom nom 😋 Jag gjorde egen coleslaw som är så god!!

Har packat o fixar för kommande vecka. Redan nu drar det igång, två hektiska månader som det är fullt ös. Med början i morrn... Två möten samtidigt. Önskar man kunde klona sig ibland 😝

Nu måste jag verkligen sova! Godnatt på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar