lördag 18 februari 2017

Tors o fre...

I tors va det som sagt va jobb. Jag hade utvecklingssamtal me en förälder kl 15.15, slutade kl 16 men vi pratade länge o va klara nästan fem över fyra. Så kom inte från jobbet förren tio över. Hämtade barnen strax efter halv fem. De fick hänga av sig sina blöta galonisar på förskolan innan vi åkte. Precis när vi svängde in på parekeringen kom jag på att jag skulle till Apoteket o köpa handsprit (den va slut) o sån där förebyggande lus spray. Som man kan spraya i på morgonen o förhoppningsvis vill inte de äckliga krypen bosätta sig i Idas hår. En fröken berättade nämligen på morgonen att de upptäckt lus på ett barn på deras avdelning... Suck o blä!!! Handlade iaf det, o hämtade ut mitt paket me ryggsäcken jag skickat efter, o sjalen. De va jätte snygga o jag är sååå nöjd!!! :D 
När vi kom hem va kl strax efter fem. Hade lovat barnen plankstek o det fanns ju kött färdigstekt från tis, oxå potatismos. Så la bara på köttet på plankorna o spritsade på moset o in i ugnen. Jag tog lite tacos rester från torsdagen. Vid tjugo i sex kunde vi äta....

Här hade jag redan hunnit skurit upp köttet åt dom. De la lite grönsaker i "gropen" där man brukar lägga tomaten (dom tycker ju inte om tomat, Tim tycker iof om kall, men inte varm....) 

Eftersom det vart sen middag så när jag hade röjt undan all disk va det bara till o fixa barnen för kvällen, läsa saga o sen sova för dom. Gillar inte alls dessa torsdagar när jag slutar kl 16. Blir så sent o man hinner bara hem o äta o sen är det sov dax för barnen. Skulle ALDRIG palla o ha det så 5 dagar i veckan!! 
Men jag har nu blivit erbjuden att byta tid på jobbet. En ska va tjänstledig i 3 mån o då kan jag få jobba 7.45-15 ist för 8.30-16. Så det tänker jag ta. Dels så slipper vi komma hem så sent, men oxå blir mitt schema nästan lika varje dag jag jobbar. Det känns faktiskt skönt!

Mannen va iväg o träffade en kompis i tors. Så när barnen lagt sig tittade jag på ngr program jag spelat in o sen la jag mig redan strax efter tio....
I fre va det små segt o gå upp. Iväg me barnen o så jobb 8-14.15. Hämtade barnen. Pratade lite me deras fröknar så vi inte hemma förren strax efter kl 15. Em rullade på. Brist på matförslag slutade i att det vart till o värma på ett par frysta pizzor som vi alla delade på. 
Sen åkte jag upp till Gränby. Köpte födelsedags present till kalaset Ida skulle på o så in på kvantum o handlade till kalaset vi skulle ha här hemma.
Jag va bra trött när jag kom hem. Jag o mannen kollade på Transformers men jag somnade efter inte ens halva filmen. Kunde verkligen inge hålla mig vaken längre... O då va kl bara runt 22 :P Vaknade vid 2 tiden o gick upp o borstade tänderna :P Sov sen vidare... 

Resten av helgen kommer i nästa inlägg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar