söndag 5 februari 2017

Here we go!

Ska försöka mig på ett någorlunda inlägg om veckan som va o helgen. Finns risk för nån upprepning då jag skrivit lite hipp som happ o huller om buller! Haha!
I sön (för en vecka sedan) va det ju kalas för våran prins <3 Så kul att så många kom! Han vart såååå glad för alla som kom o firade HONOM! <3 Det betöd sååå mkt för honom! Han fick så mkt som han önskat sig oxå! Bl.a. detta....

Så himla snyggt!!


Lääääskig!!!! Haha!

Han fick mkt mkt mer! En nöjd kille!!!

Sen va det jobb i två dagar. Gympan på tisdagen vart inställd. Jag o mannen åt god middag tillsammans på kvällen (då barnen ändå åt tidigare) han gjorde plankstek till oss. Yammie!!!


Ons va vi ju lediga. Jag dammsög o fixade här hemma. Va till sjukgymn. O för första gången på evigheter satt alla revben på plats! :D O hade så gjort i en vecka då. O det känns verkligen, är såååå stor skillnad. Så himla skönt!!!
Sen va det jobb i två dagar. I fre kväll va jag o mamma o min kusin hem till min moster. O bokade resa! :D Jag o mamma gick dit så vi tog ett glas vin där. O sen fick vi hem o va hemma vid halv elva. 

Jag sov länge igår. Till nästan halv elva :P Åt frukost, fixade me lite tvätt o så o vid kvart över ett åkte vi till Leos för kalas! O det vart såååå lyckat!! Barnen va så glada o nöjda! :D Dom hade två kompisar var (o Elises lillasyster fick va me oxå :) ) En av Tims kompisar hörde av sig på morgonen o han hade feber :( Så dom ska träffas en annan dag o leka. Det va sjukt mkt folk på Leos. Aldrig varit med om så mkt förut faktiskt! Jisses!! Men drygt 5 timmar va vi där innan vi åkte hem :P Barnen o jag åt middag där. Mannen skulle iväg på kvällen o äta då. Vi kom hem vid sex tiden. Vart mys i soffan innan barnen la sig.
Här kommer ngr bilder från kalaset. Vill inte lägga ut bilder me dom andra barnen på då jag inte kollat me föräldrarna om det är ok...

Det va häftigt i undervattensrummet. O så härligt o se så kärleksfulla syskon, som höll sams så himla bra! Det va en glassbomb me 5 o 6 ljus i så dom båda fick blåsa ut ljusen :D

När barnen hade lagt sig o somnat hade jag som sagt Backstreet Boys kväll. Hihi! Tittade på deras film som är så grymt bra! O tittade sen på lite live klipp på youtube o avslutade me o lyssna på Spotify :) De väcker sååå mkt minnen! Det uppstår en speciell känsla när jag tänker på BSB tiden. En så härlig känsla! Känns som att jag känner dom! Haha! Har ju träffat dom, kramat dom o fått autografer (som jag grät av lycka då!!) Jag va på konserter, när de hade två konserter dagarna efter varandra va jag såklart på båda. Sov utanför Globen, jagade dom Stockholm runt när de spelade in skivor mm. Såååå sjukt glad o tacksam att mina föräldrar tillät mig detta. Jag grät så fort deras låtar kom på radion. Hade alla deras skivor. Väggar OCH tak va tapetserade me affischer, flaggor, halsdukar, kort mm. Jag köpte ALLT jag kom över me dom på! Alla skivor, alla filmer! Kommer ihåg en gång när jag sååå gärna ville ha en film me dom men mamma o pappa sa nej (dom som betalade då ju) o så kommer jag hem en dag o så ligger den där på sängen. Tårarna sprutade av lycka!!!! Världens bästa pappa hade köpt den åt mig!!!!! :D Ja, som ni förstår va jag GALET tokig i dom. Beroende!!! Jag köpte tom tårta o sjöng för Nick på hans födelsedag :O HAHA!! Det är faktiskt sjukt ju!! Just DET är en aningens pinsamt :P Skulle kunna skriva hus mkt som helst om det här. Men ger mig nu ;) Behöver väl knappast berätta vad jag drömde om i natt ;)

Då <3


Nu <3 Måste ju säga att AJ är ju jäkligt snygg nu alltså!!! :O

Idag då. Fick sova längre idag oxå. Alltså jag är sååå inte en morgon människa. Är tacksam att ha en man som gärna går upp tidigt. Trots när han är ute o kommer hem runt två tiden :P
När jag hade käkat frulle fixade jag me tvätt, fixade mig i ordning o åkte upp på Gränby. Skulle köpa ryggsäck, pyjamas o sjal till mig. Kom hem utan nåt av det. Men ist en Frost pyjamas till Ida (jisses alltså, dom måste va inne i en växt spurt då jag plockat bort en hel hög me urvuxna kläder från dom! :O ) köpte oxå två vinter jackor till dom. Nu har dom så dom klarar de två nästkommande vintrarna, minst! Lövly!! Jag älskar Kaxs (kappahl) jackor. Tim har haft en i två vintrar nu o den är fortfarande riktigt fin! Det är bra kvalité o dom är riktigt fina oxå! Nu hade jag tur. Tänkte köpa förut när det va 30% rea på dom. Men hade is i magen o gjorde inte det. Nu när jag, av en slump, gick in där hade dom ta 2 betala för 1 på rean, OCH sänkt till 50% rea. Vilket innebar att jag fick BÅDA jackorna för endast 299kr!!! :O Ord pris för båda va 1200kr!! DET kallar jag rea!! Så Ida fick faktiskt en lila ist för svart (praktiskt me svart annars så Tim kan ha den sen :P ) men då den ju bara kosta 149kr så tyckte jag hon kunde få en lila, o hon vart sååå glad! <3 O Tim vart jätte glad för sin blåa!

:D Ida brast ut i glädje tjut när hon såg denna o frost pyjamasen! Jag fick en stor puss o kram o hon sa att jag är bästa mamman som vet precis vad hon vill ha!! Det värmer! <3

Jag handlade oxå på kvantum för kommande två veckor. När jag kom hem åkte vi direkt till Ikea. Hög tid o bestämma kök! Vi hittade luckor o handtag som vi båda gillade jätte mkt! O ugn, micro, induktionshäll, diskho, kran, kyl o frys. På lör ska vi dit igen o planera mer, utan barn ;) Men ändå så skönt o va på g! Mindre än en mån kvar nu tills vi flyttar :D Barnen lekte i leklandet medan. Men där får de bara va en timme, o en timme på Ikea går fort!! Sen åkte vi hem o mannen duschade barnen, el de kan göra det nästan helt själva nu! :O De börjar bli fölör stora! ;) Ida behöver lite hjälp me o skölja ur schampo o balsam men annars klarar de det prima! Jag röjde o plockade här hemma då det såg ut som en tornado dragit fram här. Spec i barnens rum. Längtar tills de får egna så det blir lite ordning o reda! Mannen fixade middag. Plankstek även idag, men annat kött o ännu godare potatismos! Även barnen tyckte det va sååå gott! Har bara två plankor så barnen fick äta på tallrikar. Men det ska definitivt införskaffas två till! Barnen hann me en timmes mys i soffan innan kvälls läsning o lägg dax. Jag o mannen tittade på ngr avsnitt av NCIS o åt fondue. Men nu jäklar måste det bli hårda tag!!! Vill inte ha en så här degig mage när vi ska till Grekland. El i sommar för den delen....

I morrn är det jobb 7.30-20.30. Sjukt lång dag me andra ord! Har p-möte o då blir det så. Mamma är snäll o hämtar barnen <3 o så får de äta middag där innan Patrik hämtar dom.
Nu måste jag verkligen sova! Vart en sjukt långt inlägg om allt möjligt! Haha! Får försöka uppdatera bättre ;)

Godnatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar