måndag 13 februari 2017

Blääää!!

Det va ju tur att jag redan igår bestämde att vi skulle va hemma idag. Vaknade vid ett tiden av en mindre (inte alls!!) rolig överraskning. Jag hade precis slumrat in när jag hör Ida stå bredvid mig o säga att hon har ont i magen. Jag sa att hon skulle lägga sig i sin säng o vila magen. När hon går ut frågade Patrik om hon bajsat?! What!! Jag gick upp o in på toa. Säger bara FY FAAAN!!!!! Stackarn hade gått upp o bytt om sj, tänkte att hon skulle klara det själv. Men om jag säger som så, det va ett spår från toan upp i hennes säng!!! :O Patrik kom upp o hjälpte till. Ida fick duscha o vi fick riva ut allt i hennes säng. Jag la nattlinnet o trosorna i en påse o kastade ut. Tog hand om Ida o Patrik skurade golven.... När allt va klart fick hon lägga sig på madrass i vårat rum. Me en dubbelvikt handduk under lakanet. Sa åt henne att om hon kände att hon behövde prutta så måste hon gå på toan. Men vi sov alla resten av natten o inget mer har kommit sedan dess. Tack o lov!!!!
Så här tycker Tim om denna dag....

Han tyckte inte det va kul o behöva va hemma när han är så piggelin....

Men finns inget alternativ för mig. Även innan olyckan när Ida "bara" hade ont i magen bestämde jag såklart att Tim oxå skulle va hemma. Vi blir självklar hemma i morrn me. O på ons är vi ändå lediga. Hoppas vi andra klarar oss nu bara!!! Skulle haft utvecklingssamtal i morse o i morrn bitti. Men fick avboka det....
Skulle oxå åkte till reumatologen idag. Men ringde o avbokade o sa att de skulle höra av sig. De skulle inte ringa förren 13.30, men fick ändå avboka. Hon ringde nyss o va så glad o tacksam att jag hållit barnen hemma idag o att jag avbokat tiden. Fick ny ons nästa vecka. 

Vi har fått i oss lite lunch. Ida två små rostisar....
Jag tvättar, o tvättar, o tvättar... Är så trött oxå så ska försöka vila lite....

Höres!! Hoppas Er vecka började bättre än våran!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar