måndag 13 februari 2017

Lövly evening!

Igår då. Jo, efter vi lämnat Ida hos farmor åkte vi till Ikea. Träffade en köksplanerare o är nu klar med det mesta, i planeringen iaf ;) Köket är beställt o redo o hämtas ut när vi börjar. Alla vitvaror förutom fläkten oxå. Det vi ska kolla på är bänkskiva på Bauhaus o kakel. Känns skönt o va i start groparna iaf! :)
Sen va det hem o svira om o sminka sig....

Mannen kan ibland säga att han inte ser skillnad på om man är osminkad el sminkad... Men det SYNS visst skillnad ju!!!

Vi tog halv fyra bussen ner på stan o började me middag på Lucullus....

Som lär ha bytt kock! Jag har alltid älskat denna rätt. Men nu va den smaklös, luktade sådär fiskigt (typ rå fisk) o ben i fisken... Inte ok!!!

Det va väldigt trist... O att de oxå började på o placera oss vid ett bord för att säga att nästa gäster som skulle sitta där kommer vid 17.30, detta va vid 16. Oook??! det fanns liksom måååånga lediga bord ju!! Vi sa att vi inte visste hur länge vi skulle stanna. Men pga detta, o ingen god mat, gick vi så fort vi äti o betalat... 

Mörkt va det oxå....

Vi gick vidare till ett ställe som heter Döner & co (tror jag det va :/ ) vid stationen, där satt vi typ 1.5 timme, drack cider/öl o snackade o hade trevligt :) Dit ska vi nog gå o käka me barnen nån dag!
Sen gick vi till Svandammshallarna. För att se Stiftelsen o Takida. Vi började me o sätta oss på läktarna, det satt ett par bakom oss o den "kärringen" pratade (OBS SKREK) så högt så när förbandet började spela började jag ledsna. Visst, man hörde musiken men inte vad dom sjöng. O vi va ju faktiskt där för o lyssna! Efter ett tag vänder sig Patrik om o ber dom snällt o va tysta då vi vill LYSSNA på musiken! Hon tystnade, Phu! Vilken skillnad! O vi hörde musiken!
När det va slut gick vi ner. O inbiten som man är tog man sig längst fram till kravallstängslet ;) Inte i mitten utan lite mer åt höger sida. Stiftelsen va grymt duktiga! O Robert har sån röst!!! När dom va klara va det ett mellanband. Ryan nånting. Riktigt bra han me! Kom ännu lite närmare mitten då flera gick på toa. O så kom Takida. Det trycktes på me folk o möjlighet o gå ifrån sin plats o kunna komma tillbaka försvann. Så där stod vi! Skönt o ha Patrik bakom sig som lite skydd mot dom som bara möljer på! Jag kände att jag fick allt ondare i rygg o nacke :( Va inte optimalt o stå så länge, o ännu värre me ett högt kravallstängsel framför sig. Mot slutet kände jag att det började bli olidligt... Men bet ihop! O klarade hela konserten!

Här satt vi först.....


O sen ställde vi oss här....


:)


Robert! 

När det va slut gick vi direkt till bussen, som får utanför där o hela vägen hem. Så skönt!! Väl hemma vart det en dusch, lite slö tittande på tv o sen sova. Somnade, trots grym värk :((( med ett litet leende o lycka. Kvällen va så rolig o underbar!!! Sov ända till 11 nästan. Lövly!! Upp o käkade frulle, röjde lite o började tvätta. Vid ett åkte mannen o hämtade barnen. Jag åkte o hämtade min farmor o åkte upp till Gränby. Hade lovat henne o hjälpa till me en present till Ida :)
Det gick på bara nån timme då vi redan visste va vi va ute efter :)
Åkte hem o mös me la familia!! <3 Ida har klagat till o från på halsen sen i tors. Idag mådde hon inte alls nå bra :( O låg på soffan tills det va sov dax...Hon klagade oxå på ont i magen o gick på toa flera ggr o va inte alls bra i magen :( 
Vi köpte hem pizza som vi alla delade på. Ida kunde inte äta men fick i sig en halv smörgås iaf... Vid fem tiden drog Patrik i väg till verkstan för o fixa bromsar på hans mammas bil. Jag o barnen tittade på tv, läste en bok o sen la dom sig o somnade snabbt! 
Mannen kom hem vid halv nio o då tittade vi på film, Transformers 1 ;) Men nu är det hög tid o sova!
Jag blir hemma me barnen i morrn. Tim får såklart oxå va hemma även om han är piggelin. Måste se vart Idas magvärk bär hän först. Jag ska till reumatologen kl 11.15 (fick jag veta på sms!! :O ) men antingen passar mamma dom, el Patrik. Men det luta åt att mamma gör det! :P Båda barnen får va hemma mån o tis. Så får vi se hur det utvecklas. Vi är ju lediga på ons så det finns ju tid.....

Avslutar med denna bild....

Min älskade man o jag <3 Som jag älskar sig!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar