onsdag 8 februari 2017

Han har det inte lätt min lilla prins <3

I mån jobbade jag ju låååång dag. 12 timmar. Mamma hämtade barnen o skrev att Tim hade krockat me båt barn o slagit i huvudet o hade ont. Va oxå lite trött så först funderade jag på en lättare hjärnskakning. När sen Patrik hämtade barnen hos mamma sa Tim att det lossnat en bit från hans tand?! O när Patrik kollade va det ju så. Han hade sagt det till en fröken men denna hade bara sagt att det inte va nån fara. Suck.... 
i tis lämnade jag barnen som vanligt kl 7. Ringde tandläkaren kl 7.30 o fick tid kl 10. Dom ville inte att jag väntade till dan efter (idag när vi va lediga) så åkte från jobbet o hämtade honom på förskolan o så till tandis. Halva framsidan på en tand nere hade lossnat. Så det ilade ju en hel del när han åt varmt el drack kallt. Stackarn!!! De lagade tanden me plast. Höll väl på i en 30 min ca. Det sögs, va "verktyg" i munnen, det slipades o dom fixa o dona. O han sa ingenting!! Han svarade ju när dom pratade med honom men annars låg han bara där helt stilla. Otroligt imponerad av honom!! Spec då jag sj hatar o gå till tandläkaren :/
Jag bestämde mig för o vabba resten av dagen. Även om det gick bra vart han sååå trött av det. Så vi hämtade Ida vid kl 11 o åkte hem. På em lossnade en bit av plasten. Gah!!! Så typiskt!!!! 
Så igår ringde jag tillbaka. Fick ingen tid då utan i dag. Kl 13.45. Igår va det ju oxå Tims 5-års koll vilket gick prima!! Han fick spruta o sa inte ett knyst! Han satt i mitt knä o ville inte riktigt men gjorde det iaf (o vem VILL ta spruta liksom...) Efter det gick vi in på Ica o barnen köpte en varsin munk me strössel på. Dels för att dom varit så duktiga, men oxå för att det va mellis dax! Åkte sedan vidare till min sjukgymn där jag hade måååånga låsningar igen :(( Några som satt riktigt ordentligt... Så sen va det till o försöka ta det lugnt resten av em o kvällen...

Idag då. Det va segt o gå upp... Bläää för tidiga mornar :P Vart oxå super stressigt då när vi precis skulle åka så hittade jag inte Idas astma spray. Den låg inte där den skulle. Suck! Efter en stunds letande hittade jag den i dockvagenen?! Skjutsade barnen. Gjorde en uppdatering om Tim till hans fröknar. Han kunde ju bara dricka ur sugrör stackarn så tog me det. Sen en Ida som inte ville bli lämnad :/ Händer typ aldrig längre... Är dock rädd att hon håller på o bli sjuk... Sa att hon hade lite ont i halsen o hostade oxå ngr ggr. Jag känner mig inte heller helt hundra så är kanske nå skit på g.... Men det hade gått bra sen. Patrik hämtade Tim vid halv två för o ta me honom till tandläkaren. Där limmade dom den lilla biten som lossnat me lim. Dom sa att det me största sannolikhet skulle lossna igen annat. För mig va viktigast att han kunde äta o dricka (han åt nämligen ingen frukost...) som vanligt. De sa att de kunde ila ngr dagar till men går det inte över ska vi höra av oss igen. Får se hur det är efter helgen... Patrik hann tillbaka o lämna Tim vid halv tre, då kom Wilmers mamma precis för o hämta dom. Så det vart lyckat! :) Mamma sa att hon kunde hämta Ida så hon gjorde det samma tid. Ida vart så glad sååå :D
Så när jag åkte hem från jobbet åkte jag först o hämtade Tim hos Wilmer, sen till mamma o pappa o hämtade Ida. Kl va nästan kvart över fem när vi kom hem. Som tur va hade jag fått me mat hem från jobbet så det va bara o värma på! Perfa!! :)
I morrn är det fre. Weeeiii!!!! :D Hahaha! Jag börjar morgonen me ett utvecklingssamtal på jobbet. Slutar 14.30 o hämtar då mina hjärtan!! <3 <3 Får se hur vi spenderar em när vi kommer hem :)


Min älskade fina prins igår <3 Så mkt som varit dom senaste dagarna. Men han har varit så tapper o duktig sååå!! Min krigare!!!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar