onsdag 15 februari 2017

En prinsessas födelsedag! <3

I morse ringde ju kl tiiiidigt! Trots att vi ju va lediga. Men Patrik ville ju såklart va me o sjunga. O barnen hade resan vaknat :P Men Tim kom in till oss o Ida la sig i sin säng. Så vi gick upp o fixade brickan me varsinna vaniljhjärtan, me 6 ljus i såklart ;) o saft. O så paketen såklart! Gick in o sjöng o hon vart så glad sååå!! Öppnade paketen o vart ännu gladare!! :D

:)



Hon fick en Frost handduk o en Frost morgonrock som hon vart så glad över!! O så fick hon massor av mer Pet shops o ett till hus o en scen. Hon älskar verkligen Pet Shops o vart så himla glad! <3
Sen åkte mannen till jobbet. Tim tog en macka o ett glas mjölk o åt framför tvn. Ida orkade inget mer o jag va bara trött o hade ont i huvudet. Så la mig i sängen o vilade ett tag. Barnen kom o mös titt som tätt <3 Vid elva åt vi som en brunch. För sent för frukost o för tidigt för lunch :P Så det fick bli mannagrynsgröt som dom älskar! O jag me ;) Frågade Ida vad hon ville hitta på idag eftersom vi va lediga o hon fyllde år. Hon ville till Gränby 4-h gården :) Så jag röjde undan all disk från igår o i morse, o så fixade vi oss iordning o åkte dit....

Det va så mysigt! Bara vi där....


Vi kunde hälsa o klappa på alla djuren förutom hönsen o änderna. Det går nåt fågelvirus så dom fick man inte ens få in till....


Detta va ju det bästa av allt!! <3

Först ville hästarna inte alls komma fram o hälsa. Så vi gick till alla de andra djuren. Sen precis innan vi skulle åka gick vi tillbaka till hästarna o då kom dom. Till barnens glädje! :D Oj så dom gosade!! Höll knappt på o få me Tim! Haha!
Mamma ringde o frågade om hon fick bjuda oss på tårta här hemma. Så vi åkte till Gränby för o först hämta ut en varsin present åt dom på BR. Är man medlem där får de en present när de fyller år :) Det fanns lite o välja på, en del skräp saker o så lite "bättre" saker. Då valde båda ett varsitt trepack me playdoh! Bra val tyckte jag! O eftersom Ida fyllde år just idag fick hon oxå em dvd skiva me Frost feber. Så passande!! Haha!
Vi fick sen in på kvantum där jag pratade me en härlig mamma från mitt jobb, o sen träffade vi oxå på barnens farmor :) O så handlad vi det vi skulle, köttfärs till dagens middag (tacos) o så en tårta. Vi köpte den, Ida fick välja, o mormor betalade den ;) Hon valde em White Lady. O den är ju såååå god!!!! När vi sen kom hem va mamma/mormor här o vi avnjöt den goda tårtan :P

Den är bara fööör god!! :P

Hon va kvar en stund o vi pratade, degade med den nya degen, Ida visade vad hon hade fått mm :) 
När mamma o Anna (hon va såklart me :D Barnens bästa kompis!! <3 ) gått behövde jag dammsuga barnens rum, hall o köket IGEN. Det lossnade liksom som småpååå sand! :O Men det gick ändå fort! Sen va det dusch dag för barnen. O mig ;) Fixade middag, tacos som Ida beställt, o sen vart det lite mys innan sov dax. Då la jag mig i soffan o har plöjt lite program ;) Har inte hunnit sitta på hela dagen o revbenen gör såååå ont!! :(( O typiskt nog ställde sjukgymn in pga sjukdom.... 

Nu är jag så trött så ögonen går i kors... Jisses!! Nu ska jag sova! I morrn är det jobb för mig o mannen som gäller. Barnen ska till förskolan. Då har det gått över 72 timmar så Ida böööör va säker. O vi andra mår ju prima så!!

Natti natti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar