måndag 20 februari 2017

Nya äventyr!

Jaha, direkt när vi kom hem från förskolan gick vi till vår nya lägenhet. Barnen lekte, fick ett spel i födelsedags present (så himla kul! Det är verkligen uppskattat!) o vi vuxna hann me o prata lite ;) O jag spana lite till på lägenheten ;) Längtar sååå tills allt är ordning o vi får flytta in där! :D

I fre fick vi ett mail. Tim vart erbjuden en plats på förskolans buss! :D Han har länge velat gå där. Vi ställde han i kö innan jul men det verkade som om det inte skulle bli nån plats. Så jag vart riktigt förvånad! Även om vi velat det så vart man ju såklart lite osäker... Så vi pratade först igenom det, o sen me Tim. Av dom två kompisar han leker mest me nu så ska ena (hans allra bästa kompis) börja i skolan i höst (han är född -11) o kommer oxå gå i gamlis. Den andra kompisen är 12a men kommer oxå börja på gamlis nästa år. O han har ju så lätt o få kompisar. Personalen på förskolan har alltid sagt det, han hittar alltid nån/några o leka med så egentligen är vi inte så oroliga för det. Jag kände mest att jag ville att det gärna skulle va några som ska börja här på Fredrika Bremer skolan nästa år, o gärna killar. Absolut inge fel på tjejer, men det har han ;) O han behöver få några killar oxå o leka med. O viktigaste, några som ska gå i samma klass nästa år. Men vi har tackat jag, idag! :D Dom är ju ute såååå mkt mer. O åker till lite olika platser så som Fjällnora, hammarskog, ishallen mm :) Dom gör mat över öppen eld o äter ute. Det verkar så himla mysigt! O kul!
Ida börjar ju i förskoleklass i höst (hjälp!!! :O Redan dax!!) o då kommer dom för första gången på 4.5 år gå på olika ställen. Det kommer nog bli tufft, det blir en utmaning. Men en utmaning som jag hoppas o tror att dom båda kommer stt växa me. Men det blir liksom som nytt för dom båda då, o förhoppningsvis inte lika jobbigt heller... 
Jag ska på info möte om detta på förskolan om en vecka, så spännande sååå!!! Dom pedagoger som jobbat där nu har ju verkligen varit sååå toppen!! Hoppas det fortsätter så!

Typ en sån här buss dårå ;)


Detta screenshottade jag från deras hemsida!

Känns verkligen som om detta blir ett spännande o händelserikt år! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar