onsdag 15 februari 2017

Alla hjärtans dag <3

Det va väl ingen som missade att det va det igår ;) Barnen gick upp tidigt o pyssla kort. Som jag fick när jag kom upp. Så otroligt fina kort så mamma hjärtat tog några extra skutt! Tim som inte är så pysslig av sig ritade av ett hjärta, färglade o klippte ut det. Limmade det sedan på ett annat papper. Alltså han kan han!!! <3 Ida gjorde ett så fint hus så med hjärtan på <3 O de hade båda skrivit Tim, Ida, mamma o pappa på korten. KÄRLEK! <3
Vi gick sedan ut. Solen sken o termometern visade 11 grader. Yey!!! :D Vi va ute i drygt 2 timmar. Helt underbart! Åt mellis ute. Barnen korv me bröd o jag omelett! 

Jag bara satt o njöt i solen <3

Barnen frågade om de fick cykla. O me bar backe o varmt ute (de hade inte ens överdragisar på sig! Hade bara termobyxor då de tunna låg i förrådet. O det va alldeles för varmt!) så de gick själva till förrådet o hämtade hjälmarna, hämtade nycklarna i nyckelskåpet o låste upp cyklarna :) Sen cyklade de länge!! :)

Redo!!!


Min prins <3


Min prinsessa <3

Sen gick jag in o började städa o så småningom kom oxå barnen in. Jag tvättade en hel del redan i mån men ändå vart det fyra maskiner igår! :O
Dammade o rengjorde badrummet. O så barnens rum. Där det såg ut som en tornado dragit fram! O nu efter jul o födelsedagar fylls det ju på med leksaker. Som inte har nån plats... Vill heller inte planera o göra om när vi påbörjar flytten om exakt 2 veckor! :D Mamma kom förbi, hon hade lånat min bil, me jätte fina rosor till hela familjen. Gull mamma!! <3
När allt det va klart va jag helt slut! Men hann inte sätta mig. Fixa middag till barnen. Jag o mannen hade redan planerat o äta själva då vi brukar göra det på tisdagar. Barnen äter så tidigt då (eftersom det är deras gympa dag) o då har det blivit våran dejt kväll ;) O eftersom Ida va så dålig i magen natten till mån o det inte gått över 48 timmar (vilket jag är stenhård på!! Nu va det bara en gång o hon va bra sen. Annars, om de varit ännu sämre, kör jag tom på 72 timmar!) så fick de inte gå på gympan...
Men de fick hjärtan till middag, såklart...

Gurk hjärtan ;)

Sen när de lekte, bytte Tim om o tog fram gitarren, o satte på sig hatt. Han skulle va Stiftelsen! Haha!



Söt nöt <3

Fixade dom för kvällen o så hade vi lite mys! Mannen åkte o handlade direkt när han kom hem från jobbet. Sen lagade han plankstek till oss. Det vart sent o kl hann bli nästan 20 innan vi åt :/ Fick tom förrätt, toastskagen (kvantums är to die for!!! Yammie!!!) o lite efterrätt, Ben & Jerrys :P Planksteken va sjukt god!!!



Som jag älskar dig!!! <3

Fick oxå ett packe fina rosa rosor av honom <3
Till efterrätten tittade vi på transformers 3. Det vart sent i säng o jag kunde inte sova. Kl ett när jag kände hur jag precis höll på o somna in vaknade Ida o väckte mig. Gah!!! Sen vart kl två el halv tre innan jag somnade. O halv sju ringde kl i morse... Snaaark!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar