söndag 19 februari 2017

Kalas helg!

Igår morse hade jag lite sovmorgon till 10 typ. Sen fixa iordning Ida o slå in presenten o så cyklade Patrik med henne till kalaset, som va vid borgen här nära. Jag gjorde kladdkakemuffins o så marämgtårtor! 

Maräng, chokladgrädde, maräng o så jordgubbsgrädde. Dekorerat me lysmelk o geléhallon. Mums! Det va gott!!!


Lite annat smått o gott ;)

Vid två hämtade Patrik hem Ida. Hon va så glad o lyrisk för hon hade haft så kul! :D Jag hade hunnit fixa mig iordning o så kom barnens farmor nästan en timme tidigare än de andra. Hon hade köpt två fina klänningar till Ida, två till kommer som inte hade hunnit komma. O så fick hon örhängen.... Denna klänning hade hon på kalaset.....

Pappan snörade hela ryggen åt henne :)


Vilken klänning!!


<3


Denna är cerise, super fin den me!

Sen kom resten! O hon fick så mkt o hon vart verkligen glad för ALLT!!! :D 
Klockan va strax efter halv sex när alla hade åkt hem så det vart en sen middag! När barnen hade somnat spelade Patrik o jag tittade klart på resten av transformers ;) O sen kikade jag lite på youtube på trailers på kommande filmer :) Kl va nästan halv två innan jag kom i säng :O hehe!

I morse hade vi en mysig familje frukost. Sen sorterades det tvätt då vi hade tvättstuga mellan 11-15. Det skötte mannen ;) Jag skrev ju matlista o nota o åkte sedan o handlade. Så nu är det välfyllt i kyl, frys o skafferi här hemma! Väldigt skönt! O bara att veta vad man ska äta till middag de närmaste två veckorna. Planering är a & o när man är stress känslig som jag. 
När jag kom hem va tvätten klar. Barnen hade duschat o höll på o bada lite. När de badat klart satte vi oss alla vid köksbordet o fikade lite o barnen byggde pussel....

Nya Frost morgonrocken är på, o handduken ;)


Tim imponerar oftare o oftare me o sitta länge med nåt, tex pussel, spel, pyssel mm :)

Sen klippte jag Patrik. O efter det började han me middagen o jag tog mig en dusch, såg sen till att barnen röjde upp på deras rum o sen åt vi. Mannen hade stekt jätte goda kotletter, gjort klyftpotatis o sallad. Riktigt mumsigt!! Vart lite senare middag idag igen. Jag o mannen satt kvar o pratade lite o barnen gick in i deras rum o lyssnade på sjung boken o sjöng! (Det är en Astrid Lindgren bok med musik o sång texter från hennes filmer) Mannen tog sen hand om disken, jag fixade barnen för kvällen o läste kvälls saga för dom <3 Vek sen lite tvätt o nu sitter jag här i soffan... 
Jag o mannen ska snart titta på Flash. Sen ska en del förberedas för morgondagen! 
Jobb 7.30-15, sen när jag hämtat barnen ska vi gå direkt hem till våran nya lägenhet o hälsa på! :) Vi känner ju dom som bor där nu. O ena pojken som är årsgammal me Ida har Tim lekt en hel del me. Han skulle kommit på barnens kalas på Leos men va sjuk då. Så vi ska hem dit i morrn för dom ville ge presenterna till Ida o Tim o jag tänkte ta me fika o bjuda på! :) Så så ser våran morgondag ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar