fredag 24 februari 2017

En dag me mamma på jobbet ☺️

I morse va barnen extremt morgon pigga o vaknade strax efter halv sex 😴 
Vi låg kvar till halv sju o sen masade vi oss upp. Vart en smidig morgon o va framme på jobbet redan vid 7.40! Börjar egentligen inte förren kl 8... Men skönare o komma tidigt då jag ändå behövde åka lite tidigare...
Vi hade bara 5 barn idag. O så plus mina 2 o sen hade två till me sig ett varsitt barn. Skolbarn så dom va ju mer som lekledare till barnen 😉 Kul hade dom! O Tim lekte mkt me en kille från min grupp som jag har 😊

❤❤

Som bi förstår tog jag inga kort me dom andra barnen på! Jag hann me en hel del praktiskt jobb så det va skönt!
Vid ett åkte vi. Först till banken där jag skulle hämta papper, o sen hem. Åt mellis o sen mötte vi upp Martina, Patrik (ja hennes kille heter oxå det 😝 ) o deras tjejer ute. Jag klädde på mig sjukt mkt me kläder. O det är jag glad för! Vi va ute 1.5 timme drygt o på slutet började jag frysa så då fick vi hem o dom hem till sig. Jag hängde tvätt, pratade lite me barnen o fixade sen middag. Patrik skulle kommit hem sent så barnen åt stekt potatis o falukorv, jag bara lite stekt potatis. Men så kom mannen ändå hem då hans planer vart inställda.
Sen rullade kvällen på. Jag tog mig ett varmt dusch/bad o la mig sedan på spikmattan på soffan. Tim testade först o låg faktiskt ett tag, vilken han aldrig klarat förut. Han gillade det! 😆 Jag somnade en halvtimme när jag låg på den. För stunden kändes det ok o ryggen men nu är värken tillbaka (den kom snabbt tillbaka...) När barnen hade lagt sig tittade vi på ett avsnitt av Flash o sen spelade han (o gör ännu) o jag kollade på ett par avsnitt av Unga mammor! ☺️ Lite småkul program! 
Jag har som sagt förberett lite för i morrn, men nu måste jag verkligen sova! Godnatt! ⭐️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar