måndag 17 oktober 2016

Gör mig ett försök då ;)

Förra veckan, inte så mkt att skriva egentligen.. På måndagen fick barnen va hemma me mig. Jag mådde så dåligt så jag kom inte ens iväg för o kunna lämna dom. Dagen gick ändå bra hemma. När jag skulle fixa mat ringde Patrik (som va nästan lika dålig) o hade fått punka på cykeln på väg hem så det vart till o åka iväg o hämta honom o cykeln.. På tisdagen lämnade jag barnen vid nio. Hem o vilade för o orka ta mig till reumatologen. Det gick bra där. Läkaren sa att jag troligtvis va inne i ett skov o behöver ta det lite lugnare (därav sjukskrivningen) o har även fått remiss till neurologen o kolla musklerna. 
Hem o hämtade barnen, fixade middag o sen kom mannen hem lite tidigare o så gick jag o Tim till gympan. Fast man bara sitter o väntar utanför så va jag heeelt slut när jag kom hem. Duschade o kraschade sedan i sängen kl halv sju. Den natten hade jag hög feber... På onsdagen skulle ju Tim ha haft me sig en kompis hemx, men vi ändrade det så Tim följde med honom ist. O Ida skulle me Elise hem. Lämnade dom vid nio o åkte sedan hem o vilade. Mådde fortfarande inte alls nå bra! Tog mig iväg på utvecklingssamtalet för Tim, som gick jätte bra. Så stolt över våran fina kille <3 Hem o han vila en stund innan jag hämtade Ida strax innan fyra, o så åkte vi o hämtade Tim hos Wilmer vid halv fem. Oj så kul han hade haft!! :D Så glad för hans skull att han äntligen fick åka hem till en kompis :) 
På torsdagen kände jag mig ändå lite bättre. Ingen feber men vart snabbt trött! Städade o donade lite här hemma. Med tanke på hur både jag o Patrik mådde så såg det ju inte allt för roligt ut här hemma :/ Sen vart det vila innan jag hämtade barnen. Orkade ta mig iväg på ridningen me Ida på kvällen. Pappa följde me oxå vilket va kul! :) Sen vart det tidig kväll igen då jag va helt slut!! 
På fredagen skulle jag ha lämnat barnen vid nio o sen hämtat dom redan vid ett (de går inte längre på fredagar) men kände mig ändå pigg så de fick va hemma. Vi åkte till Ikea ;) Skulle köpa mig en ny kudde o present till syster. Barnen ville leka i leklandet så det fick de :) Mamma o pappa kom oxå dit så vi alla tog oss en lunch tillsammans (ute i kiosken vid kassorna) 55 spänn för lunch o fika till alla oss tre, inte illa ;) 
Vi åkte sedan till Gränby. Lämnade tillbaka ett par tights jag hade köpt till Ida som jag älskade, inte hon! Vart ist en varsin pyjamas till dom:) 
Sen in på kvantum för o handla o sen hem. Fyra timmar va vi iväg o de skötte sig exemplariskt! <3 Så himla kul, o skönt ;) Det är ju inte det roligaste kanske, o flänga i affärer :P 
När vi sen kom hem va de desto tröttare! Haha! Kan bli så efter så lång tid me fullt fokus o koncentration :) 
Sen vart jag totalt slut! Vart nog lite mkt för mig. Vilade ett tag på soffan innan jag tog mig upp o dockade mumsig middag, fläskfilé, potatisklyftor o coleslaw (hemmagjord såklart;) ) Sen va det ju iväg på klädbytardagen, resten vet ni ;)
När vi va på kvantum handlade vi pumpor...

Ska bli pumpa lyktor :D Aldrig gjort sådana förut så det ska bli kul! :D

Det vart ett långt o hattigt inlägg. Men men! Nu blir det The Originals me mannen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar