måndag 17 oktober 2016

Bassning av sjukgymnasten!

Idag va ju båda barnen hemma. Det märks att de varit hemma i fyra dagar nu då de går varandra på nerverna oftare än vanligt ;) Jag blir trött, i huvudet, men är ändå glad att jag kan ha dom hemma fast jag är sjukskriven. Jag behöver ju inte bära, lyfta el göra nåt ansträngande. Så det är bra! Jag har mest tvättat idag. NIO maskiner på TRE dagar. Helt sjukt!! Sa idag att nu tänker jag inte tvätta på resten av veckan. Men tji fick jag när jag skulle plocka ihop barnens grejor o insåg att deras tunna galon ställ behöver tvättas innan det läggs undan....
Va till sjukgymnasten o rehab tränade. Har känts bra nu förutom revbenen, men känns som om jag kanske är på väg ut ur skovet. Hoppas iaf!! Tror iof mkt det beror på att jag va hemma förra veckan o tog det så lugnt. Hon fixade oxå tillbaka två revben som satt snett. Men mina muskler är helt slut på höger sida från huvudet i bak ner till där bröstkorgen tar slut typ. Så så jag skakar som fan i armen så fort jag gör nåt. Kunde knappt dricka kaffe igår :/
Mamma va här o passade barnen när jag va hos sjukgymn. Tims andning lät så tung i morse o jag va rädd för krupp, så ville inte att han skulle hem till dom bland katter o hund... Han blir hemma i morrn me o då är mamma o pappa snälla o passar honom <3 Så då får han va där hemma, hoppas det går bra. Ida ska me sin grupp på förskolan till Botaniska o plantera tulpanlökar :) O jag ska jobba! ;) Tim får dock hoppa gympan på kvällen. Så kan han förhoppningsvis gå på förskolan på ons. 
Idag vart det ris o kyckling me jätte god sås till middag. Mannen kom hem tjugo över fyra för o åka me bilen till verkstan. Han kom hem när vi andra hade ätit klart. Nu har han läst för barnen o jag tänker hoppa in i duschen! Får se om jag får till ett till inlägg senare. Fick bassning av sjukgymn att inte använda mob så mkt :S 

I lördags gjorde jag denna. En ingefära dryck. Me mkt ingefära o citron i. För att förhoppningsvis hålla kommande förkylningar väck! Jisses va stark den va! Haha! O då hade jag ändå inte i färsk chili som man kunde ha :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar