fredag 19 juli 2013

Så har man lyckats ta sig igenom denna dag me...

Tack vare mina underbara fantastiska barn. Vad vore livet utan dom!! Ni som har barn vet vad jag pratar om <3

Fm spenderaders me o tvätta upp ALL tvätt från resan. Hela soff bordet o sofforna va fulla av tvätt som sen skulle vikas. Patrik skötte all tvätt o vikning. Skönt!! Jag plockade o så va vi ute me barnen på fm. Men jisses va kallt det va!! kändes som höst vindar :(( O tom löven på vissa träd har blivit gula o faller till marken :O Vadan detta liksom!!!

Barnen käkade lunch, jag skrev en mat nota o la mig sedan o vila lite ja me. När de vaknade vart det mellis. Sen låg jag mest på sängen hela em. Kände mig inge pigg o hade ont i magen o illa mående (får ju så ibland när det blir för mkt) så dom timmar ja låg där lekte o busade barnen på. Kom o gosade mkt me mig <3 Patrik tog dag i ett litet projekt vi haft. Har ju inte, trots att vi snart bott här ett år, skaffat en byrå till hallen. Riktigt jobbigt! O nu så började vi kolla runt på blocket men inte riktigt hittat nån. Så kom vi ju på att när tim, om typ ett halvår, byter säng till en sån som Ida har, måste vi ta bort hans byrå. O då det finns gott om utrymme ändå i deras rum, o de båda får plats me sina kläder i Idas, flyttade bi ju ut hans byrå i hallen. Perfa!! På så sätt fick vi ju våran byrå o de fick ännu mer utrymme i deras rum :) Win-win som man brukar säga ;) Men iaf, det fixade Patrik me medans ja tog det lite lungt. Sen käkade de middag o jag åkte upp på Gränby. In på Panduro en sväng o handlade lite till tre projekt jag har nu under hösten. Ska bli kul o spännande! Sen va ja in på Kvantum o handlade mat.
När jag kom hem va mamma här. Hon mös me barnen en stund. Jag såg att Tim såg sämre ut o kändes varmare. Tog temp o stackarn har 39 :( Är inte sjuk o är rätt pigg i övrigt. Funderar ändå på om det inte är sprutan. Fast de sa bestämt att man INTE får det förren efter 10-14 dagar i så fall... Men ja undrar ja.... Men i vilket fall så somnade han så bra så i sin säng i kväll :) O på vilan idag på dan kom han upp själv när han vaknade. Sååå sött när han stack ut huvudet genom dörren, o va NOGA me o lämna napp o snutte i sängen. Gull plutt <3 Ida somnade som vanligt bra i sin säng ;)

Jag har ätit mat o duschat, nu tänker ja titta igenom allt det jag handade på Panduro. Va en plast mapp me 30 ark i olika mönser o färger, ett anteckningsblock, o ett kvivset (me olika knivtyper så man kan skära ut mönster mm lite enklare)
Får se om det blir lite tv tittande oxå, om jag orkar....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar