fredag 21 juni 2013

Midsommarafton!

Började med att jag o Ida åkte ut till Rasbokil där vi mötte upp bror, Cassi, Isadora, mamma, pappa o mormor! Dansade o hade det väldans trevligt!! :) Ida tyckte det va jätte kul!! Träffade några kompisar o jag träffade några "gamla" klass kompisar, grannar mf! :)

Va där många timmar o sedan åkte vi hem! Väl hemma va det bara till o börja fixa till kvällens grillning. Patrik hade fixat en hel del. Skönt! :) Sen hade han oxå gjort något helt annat som jag vart väldigt glad över. Nämligen scannat in, o skrivit ut bilder som han klistrat in i barnens böcker (boken om dig) så himla kul!! Värmde mitt hjärta! <3 nu är dom nästan klara!! :)

När alla dök upp vankades det grillning av kött av alla dess slag! Till det vart det såklart färskpotatis, sallad, tzatziki, gräddfil o gräslök, baguette. O lite allt möjligt o dricka :) Jag har kört på cola hela kvällen, nyktert för min del! O Patriks me för den delen ;)

God efterrätt vart det oxå såklart. Gammaldags vaniljglass me grädde o jordgubbar!! Mums!! Då känns det verkligen som sommar!! :)

Barnen har haft jätte kul!! Ida o Isadora har lekt på för fulla muggar!! Jätte kul o se då det trots allt skiljer nästan 5 år!!!

Nu försöker jag dock söva två övertrötta busungar. Vilket inte är lätt o det kommer nog ta lååång tid!! :S



Glass till förrätt....


O glass till efterrätt!!


En korv där i mellan vart varmrätten dårå ;)


Hela gänget!!


Tim lekte på hemma me pappsen en stund...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar