torsdag 13 juni 2013

Dagarna rullar på...

Halv sju ringde kl i morse, tjugo i slog Ida upp sina stora blå. Hade nog kunnat somna om men det fick hon inte :P Fick gå in o väcka Tim. Klädde på dom o sen låg dom i våran säng o drack välling medans jag fixade i ordning mig. Sen iväg. Kom till förskolan precis 7.15. Dock va det en pedagog från en annan avdelning där som de aldrig träffat. O det kändes extra jobbigt att lämna dom. Men ja va ju tvungen... Som tur va kom en av deras precis när ja gick ut genom dörren. Så sa till henne att jag tyckte det va bra att hon kom o att det kändes jobbig, pratade lite sen åkte jag. Barnen va jätte ledsna :( Men precis innan jag kom till jobbet ringde Sussanne (deras ena pedagog som kom när ja gick) o talade om att allt gick så bra så o att Tim först inte ens ville lämna Kerstin (som den pedagog de inte träffat innan hette) Men de lekte på o va glada. Vart jätte glad o tacksam att hon ringde! Det uppskattades jätte mycket!!
Mamma hämtade ju dom sen innan två (tack fina mamsen för det!!) de sa även då att allt hade gått bra. Så nu börjar det kännas bättre för mig me. Det känns som att barnen veta vad som gäller. Den här veckan har de ju gått tre dagar i rad, o nu idag (som va sista dagen) verkade de veta vad som gällde! Nu är det ledigt i tre dagar sen ska de gå fyra dagar nästa vecka (vilket bara är bra för dom då de varit borta så mkt) o veckan därpå blir det tre dagar. Sen får de 6 veckors sommarlov!! :D

Barnen fick va hemma hos mormor o morfar deras o leka i nästan två timmar innan Patrik hämtade dom. De hade busat kanske lite väl mkt me stackars Anna så morfar hotade me o inte komma o passa dom i morrn :P haha! Anna är nog världens tåligaste hund. MEN barnen ska lära sig att man är snäll mot djur. O man vet ju aldrig if hon en dag ledsnar. Men Ida o Tim är som hennes bebisar <3

Idag vart det ingen promenad. Pressar mig inte. Har fullt fokus på maten just nu. Så promenader o träning får det bli då o då. Men i morrn ska ja iväg på en promenix iaf!
Pappa kommer hit o passar barnen när ja ska till frissan! Är sååå spänd o nervös!! Tänk om det inte går o göra så som ja tänkt o vill, el tänk om det inte alls passar mig!! :/ Aja, ni lär ju få se resultatet ;) Kommer väl hem lagom till lunch (hoppas ja) o sen sover ju barnen. När de vaknat blir det städning. STOR städning!! Dammsuga, damma, plocka, städa badrum, byta sängkläder o handdukar. Finns säkert mer o göra... Allt handlar om va barnen är på för humör. Oftast gillar de att hjälpa till. O de är just nu väldigt fascinerade av den nya dammsugaren :P som vi förresten packade upp igår. Tog kort även då så lägger in det i nästa inlägg!

Nu ska ja sluta babbla på. Funderar på om ja ska kolla på nåt på tv el helt enkelt gå o lägga mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar