söndag 1 januari 2017

Nyårs afton!

Jaha. Så va det första dagen detta år! Härligt. Nystart som så många kallar det ;) O jag o mannen har smidigt planer! Yes, detta blir fam Strids år!!! :D

Igår då. Först o främst fick jag ett sms mitt i natten, jag måste precis ha somnat. Från Camilla (Patriks syster) att vattnet hade gått o de va på väg till sjukhuset. Till det hela hör att hon va beräknad 26 feb, vilket ju innebär nästan 2 mån för tidigt. Tänkte att vattnet kan ju gå långt innan så det kanske inte är dax ändå. Sen har hon ju haft en spec graviditet på många sätt så man har ju varit lite nervös hela tiden. Så vi gick på nålar hela dagen igår. Jag kom på kl 17.05 igår (o vi skulle åka kl 17.40) att jag skulle locka håret! Bra Sanna! Haha! Jag hade nämligen fortfarande myskläder på o osminkad. Men jag är ju super woman (el inte! Haha) så jag hann allt lagom tills vi skulle åka! Familjen hann även me en groupie. Underbart!!!

Tim ville absolut stå där nere så han ser ju mini liten ut! Haha! O Ida ser så mkt äldre ut! :O Men här ser faktiskt tom jag likheter mellan henne o mig :) O så har hon sin nya fina klänning o guldbyxor! 

Vi åkte dit o parkerade i parkeringsgaraget, lyx ju ;) O så gick vi upp till dom (de bor i lght) o där serverades det för drinkar till alla vuxna o barn. O snittar. Sååå gott!!! O de hade dukat så fint oxå! Det vart trerätters me räkcoctail till förrätt, oxfilé (fläskfilé till mig o barnen :P haha), potatistårta o päronkonjaksås (sååå god) till varmrätt, o brulépudding till efterrätt. Grymt gott!!


Barnen lekte hur bra som helst o alla höll sig vakna till tolvslaget (trots att Ida o Tim hade vaknat kl 7!) Strax innan vi gick ut kom den bästa nyårs "presenten". Barnen hade fått en kusin!!! :D en pojke som ska heta Elton! Gissa om tårarna kom!! Haha! Men så underbart. Trots att han va så tidigt född så hade det gått bra. Han behöver lite andningshjälp o extra värme men annars mår han prima! Jag är så lycklig!!!! Kl 22.48 kom han, kunde inte vänta en timme till! Haha! Va 48cm lång o vägde 1880g. Sååå tunn! Ida va ju 49 lång men vägde 3000g o hon va liten! Men är så glad att allt har gått bra!!! <3


Vi räknade ner o tittade på fyrverkerierna. Inte så mkt fyrverkerier va det men tillräckligt för barnen ;) de tyckte det va häftigt! O sen gick vi in o la barnen, kl hann bli halv ett men de somnade snabbt ;) Jag o Ida sov i gästrummet o Tim o Patrik i Ellas rum. 
Vi vuxna satt uppe o pratade en timme till sen va det dax o sova. Jag va såååå trött!! Men sov kasst hela natten. Alla vaknade vid nio, vi åt frukost o åkte sedan hem. Dagen har spenderats i soffan. Pizza till lunch/middag o film. Vi tittade på Kalle o chokladfabriken. Tim har varit sååå trött! O gått i pyjamas hela dagen :P 

Vi har oxå busat MASSOR!! :D

De va ändå svåraövda ikväll. Så himla övertrötta! Tim somnade strax innan åtta o Ida strax efter halv nio...
Jag o mannen har tittat på flera avsnitt av Arrow o tagit det lugnt. Röjt upp lite o förberett för i morrn. Då är det jobb. Gah!! Har lite jobb ångest :O Men det är för att jag är så trött. O för att behöva väcka barnen alldeles för tidigt i morrn :( De skulle gått på förskolan mellan 7-16 i morrn ( då jag jobbar 7.45-15.30) men bestämde att dom får följa me mig ist. Betydligt lugnare o dom får va me mig. Tänkte försöka sluta tidigare oxå. Planen är att när mannen slutar ska vi till Stadium o handla lite grejor till Sälen. Så underbart att åka dit! :D

Ne, nu måste jag sova! Godnatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar