söndag 22 januari 2017

När man inte riktigt är på topp...

Igår va jag glad, lycklig o kände mig prima! Iof fick jag ont i huvudet på em o sen kroppen på kvällen. Sov sisådär i natt. Ida väckte mig en 3-4 ggr pga mardrömmar. O det va verkligen sådär när man precis håller på o somnar om :/ Jag va inte pigg i morse. Tog mig inte upp förren halv elva. O det gillar jag inte. Vill helst komma upp runt 9-9.30 tiden på helgen. Mannen o barnen hade varit uppe sen strax innan nio, ätit frukost o så... Pappa kom förbi o pratade en stund så jag åt inte frukost förren närmare 12 tiden :P Jag har känt mig lättretad hela dagen, är nog lite leds på o va hemma. Även om jag älskar o va hemma så är det inte spec kul när man varit hemma me sjuka barn i tre dagar... Dom har varit högljudda o sura, bråkat o inte alls varit på bra humör. Inte lätt för dom heller. Eftersom veckan vart som den vart hann ju Tim bara gå en halv dag o Ida två halvdagar på förskolan. Vilket innebär att de varit hemma i nästan 5 veckor! :O De längtar nog o få leka me kompisar, va ifrån varandra lite. Trots att dom oxå gillar o va hemma så behöver de få träffa andra lite då o då oxå. Veckorna mellan jul o nyår va vi mest hemma med varandra o förra veckan va vi i Sälen o då hände det ju nåt dagligen. 
Känns bara som om jag behöver få va lite ifred, att få andas. La mig nu på sängen en stund sj o skriver här. Patrik får ta städningen av barnens rum med dom. Jag är leds på o tjata. Ska strax gå ut o sätta mig me dom i soffan o mysa innan det är dax o läsa.
Efter lunch idag kände vi att dom o vi behövde ut. Så vi gick ut, barnen lekte lite sen gick vi till Loppis poppis, mm o Willys. Behövde potatis till middagen. När vi kom hem åt vi fruktsallad till mellis som Patrik skurit iordning innan vi gick. Sen fick jag ta mig en tur upp på kvantum då vi behövde ngr saker till till kvällen. O när jag kom hem åt vi middag. Pressad potatis, lax o romsås. Mums! Har tagit mig en skön varm dusch (som varje kväll, haha) o strax ska jag som sagt va mysa me barnen. De behöver i säng i tid. I morrn ska de va på förskolan till de öppnar kl 7... Snaaark!! Men räcker att jag väcker dom vid 6.30-6.40. Ska ju bara på me kläder o ut till bilen. Jag som behöver 10 min mer bara ;)
Sen ska jag o mannen mysa me lite krutonger me röra, Lomo o vitlöksost o så. O titta på Arrow. En välbehövlig myskväll!!!



Vi är lite galna ibland! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar