måndag 16 januari 2017

Hemma!

El vi kom hem igår em. Ska uppdatera er om veckan när tid finnes ;)
Idag har jag o barnen varit lediga. Tog en extra sem dag. Sååå skönt!! Hade aldrig orkat jobba! Jag hade två revben som låst sig. Annars va ryggen jätte bra. Så mkt aktivitet för kroppen är bra för min rygg! Däremot har jag problem me minisken i höger knä. Är det inte det ena så är det det andra :P Haft så sjukt ont i knät denna vecka. Men så har man ju åkt skidor i 6 dagar o då står man lite böjt. O så bromsa mkt när man åker me barnen. Blir mkt påfrestning för knät. Men det är som sagt va höger. Haft problem me det i flera år men känner bara av det vid överansträngning. Nu ska knät få vila tills det känns bättre. O smörja me liniment. Efter sjukgymn åkte vi o handlade lite. Så vi klarar oss resten av veckan. Kör storhandling i helgen. Käkade lunch när vi kom hem o sen tog jag tag i tvätten. Jisses!! Jag va totalt sopslut igår. Men mannen tvättade ALL tvätt i tvättstugan mellan 19-23 igår kväll. Fattar inte att han orkade. Men dels va det mkt tvätt. ÅTTA maskiner. O dels tyckte han inte att jag skulle behöva göra det idag. Så ist har jag fått vika MASSOR idag....

Det va ännu mer än det ser ut!



Men nu är det klart! Phju!! Så nu sitter jag i soffan me en kopp kaffe o tar igen mig...


Packade upp allt igår oxå. Bara mannen som har sina saker kvar. Så nu blir det lugn o mys resten av dagen :) Barnen har lekt på för fullt. Frågat varför vi inte är ute o åker skidor :P Nu har de lite film mys (har ju knappt tittat på tv på en hel vecka ju! Haha!) o äter morotsstavar, gurkstavar o apelsin :) 
Idag har de önskat broccolisoppa till middag. Så får nog bli det ;) 

Har en jätte rolig sak o berätta sen! :D Iaf för oss ;)

Hörs!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar