måndag 2 januari 2017

Första arbetsdagen detta år!

Då va första arbetsdagen avklarad. För i år. Jag la mig vid elva tiden igår men kunde inte somna. Kl va efter 2!! nångång när jag väl slumrade. Vaknade efter ngr timmar o hade sen svårt o somna om men gjorde det strax innan kl ringde 6.30. Jag gick upp o fixade mig o åt frukost. Fixade barnens frukost o väckte dom. Ida sa att det ju va mitt i natten! Haha! Så går det när man somnar sent ;) De åt sina mackor o drack mjölk i bilen på väg till mitt jobb. Kom dit strax innan kl 8. Det gick sååå bra o ha me dom. De lekte me en pojke i min grupp. Det va bara 6 barn till där förutom mina ;) Vi va inne på fm o gick sen ut efter lunch o va ute drygt 1.5 timme. Det va kallt men skönt!

Fotade inte dom andr barnen då jag ville kunna lägga ut mina bilder här :)





Vid tre tiden åkte vi hem. Ida pysslade o gjorde ett eget memory :D O Tim tittade på en film i soffan. Båda va trötta men han va extremt trött! Jag va oxå sååå trött men röjde i köket o fixade sen hasselbackspotatis. Mannen kom hem lite tidigare o stekte oxfilé. Barnen fick korv till ist. O jag, ja jag åt bara en potatis :/ Tycker verkligen inte om oxfilé, el korv. O nå mer orkade jag verkligen inte göra! Efter middagen fixade jag barnen för kvällen, tog mig en dusch o sen fick barnen lägga sig redan strax efter halv sju. Tim va ändå grymt över trött! Somnade nog runt kvart över sju, Ida vid åtta tiden. Hon fick lite svårt me andningen men det lugnade sig som tur va. 
Jag/vi går runt me en klump i magen. Det händer så mkt just nu o jag orkar liksom inte riktigt. Tänkte att efter denna extremt fullspäckade höst så skulle det bli en lugn vår. Det kan vi fet glömma! Är glad om det lugnar ner sig i maj. Men det kommer det inte o göra... Får se om man kan sova, för det är vad jag tänker försöka göra nu.
I morrn ska barnen lämnas hos deras farmor kl 8.20 o sen är det jobb 9-14.45. Vart inga affärer idag så får se om vi orkar i morrn. Patrik va iväg en sväng till XXL o köpte ett par Didriksson fleece byxor till Ida. Kan behövas i Sälen. Tim har ett par ;) 
Ne, godnatt på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar