tisdag 3 januari 2017

En ledig dag mitt i veckan.

Så kommer troligtvis mitt schema se ut i vår. Att jag kommer va ledig onsdagar (mitt önskemål) o det känns riktigt skönt!! Som nu, man ligger o tänker att det bara är tis o så kommer man på att jag ju är ledig i morrn. Lövly!! :)
Idag va det KALLT!! Som jag frös i morse!! Kom upp vid halv åtta o då hade barnen o mannen varit vakna typ 15 min. Barnen satt påklädda o klara i soffan :) Fixade frulle till dom o sen mig. Fix i ordning o vid halv nio lämnade jag dom hos deras farmor. 10 min sent. Man hann ändå i tid till jobbet så det va skönt! Det va ännu kallare på landet...


Brrrr!!!

Jobbade 9-14.15 (ist för 14.45. Hoppade rasten så kunde sluts tidigare :) )
Hämtade barnen, hem o röjde (som aaalltid!) började ta bort julsakerna, byta gardiner o laga mat samtidigt ;) När man en kom hem så åt vi o sen åkte vi till Gränby. Behövde lite saker från Stadium. Vart två selar man har när man åker skidor, Balaklava till Ida o ett pat vinterbadare till mig. Kollade i lite mer affärer o åkte sen hem. Barnen fixades oför natten o la sig. Vi tittade på Arrow!

 Nu är julgardinerna borta i båda sovrummet. O även alla adventsstakar o stjärnor....

Det blir lite tomt o kalt. Men skönt på ett sätt ;)

Nu har jag slumrat till flera ggr så ska sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar